ל.ב הינה מורה ואם -4 ילדים קטינים, תושבת חריש.

לפני מספר חודשים התגלה אצלה סרטן אלים בריאות.

 

מחלה כזו היא מערכה קשה עבור כל בני המשפחה, וזאת מתוקף העובדה שמדובר במערכה עם מספר חזיתות: יש את החזית הרפואית הברורה, אולם לכל מחלה כזו ולכל התמודדות ארוכת טווח כזו ישנם עוד מערכות: איך דואגים לנורמאליות של המשפחה?

איך דואגים לנושא הפרנסה? ברוב המשפחות שני בני הזוג עובדים, במצב שבו בן זוג אחד חולה, זה לא רק אובדן כושר ההשתכרות שלו, זה גם אובדן כושר ההשתכרות של בן הזוג השני.

 

ל.ב היא כאמור מורה, והיא ניצלה את ימי מחלתה כמורה, אולם מה יעשה בעלה המתלווה אליה לטיפול הרפואי?

איך מצליחים גם לעבוד, גם לסעוד את הרעיה וגם לדאוג לילדים?

 

כפי שידוע ישנו מגוון של שיטות טיפול במחלת הסרטן: ישנם תרופות שעדיין לא בסל ולכן יש צורך לממן אותם באופן פרטי, ישנם סוגים שונים של בדיקות – כולל בדיקות מדגם שנשלחות לגרמניה בעלות של עשרות אלפי דולרים, ועוד בדיקות שונות.

"אין ספק כי מחלה כזו היא טלטלה של ממש מבחינה כלכלית" מסביר עו"ד לפידות, "כשקורים מצבים כאלה אני נפגש עם בן הזוג הבריא ומתחיל לבדוק איתו את האופציות הקיימות, בעיקר את צבר הביטוחים אותם רכשו במהלך השנים."

 

"ישנם מספר ביטוחים המתמודדים עם המצב שנוצר" מסביר עו"ד לפידות.

"החל מביטוח הבריאות שנרכש, דרך תביעה לפנסיה ביטוח של אובדן כושר עבודה, ועד גילוי מחלה קשה"

"הרבה אנשים לא מודעים למגוון הביטוחים שיש להם, ורק אחרי שאני עומד בקשר עם סוכן הביטוח – לעיתים מדובר במספר סוכנים – אני מקבל את התמונה המלאה על היקף הביטוחים שיש לחולה".

 

השלב הבא הוא לבדוק את תנאי הפוליסה, ולראות מה אפשר לתבוע מחברת הביטוח בהתאמה למצבו של המבוטח.

"במקרה של ל.ב גילתי שבמסגרת עבודתה כמורה יש לה פוליסה רפואית של חברת הביטוח "הראל" אשר מזכה אותה בפיצוי כספי."

פניתי במהירות לחברת הביטוח, הפניתי אותם לפוליסה ולסעיפים הרלוונטים ובקשתי את התשלום בהתאמה".

"ייאמר לזכותה של חברת הביטוח כי היא נענתה במהירות יחסית ותוך מספר שבועות ומילוי טפסים שונים ל.ב קיבלה סכום של 55,000 ₪."

 

"בעלה של ל.ב הודה לי במילים נרגשות" מתאר עו"ד אוהד זיו לפידות, "הוא כלל לא ידע על קיומו של הסעיף הרלוונטי בפוליסה המזכה אותו בסכום זה, שכל כך חשוב בעת הזאת."

 

ל.ב השתמשה בכסף על מנת לרכוש תרופה אשר לא ממונת בסל התרופות, ומשפחה מחכה כעת בדריכות לתוצאות השפעת התרופה.

"עולם הביטוחים, הפוליסה, והביטוח הלאומי, אמור לתת מענה במצבי קיצון כאלה" מסכם עו"ד לפידות. צריך לדעת לקרוא את הסעיפים הרלוונטים ולהכיר את סוגי הביטוחים".

 

"גם כאשר חברות הביטוח מסרבות מטעמים שונים ומשונים לשלם למבוטח את המגיע לו, אסור להרים ידיים, יש לנסות ולהסביר לחברת הביטוח מדוע עליהם בכל זאת בנסיבות האלה לשלם למבוטח את המגיע לו".

"גם לשיתוף הפעולה ולנכונות של סוכן הביטוח יש חשיבות עליונה" אולם, כאמור, קורה לא פעם שבמהלך החיים המשפחה עורכת מספר ביטוחים אצל מספר סוכנים ויש צורך בריכוז כל הנתונים בצורה מסודרת.