משפחת ר. מחריש רכשה דירת גן מפוארת בפרויקט קבלני בשכונת "החורש" בחריש.

"השקענו המון כסף בדירה, המשווק הבטיח לנו שהדירה תהיה בסטנדרט גבוה כמו שמתאים לפנטהאוז".

משפחתו של ר. שילמה על הפנטהאוז במיטב כספה (כולל כמובן משכנתא נכבדת בגובה מאות אלפי שקלים).

הם נכנסו לדירה ומהר מאוד נחשפו למגוון בעיות וליקויי בניה חמורים:

"היה ליקוי חמור באיטום ורמת העבודה של האלומיניום", מתאר ר. "היינו שומעים את הרוחות שנכנסות לביתנו, ומרגישים את הקור שחודר".

"ההבטחות של איש השיווק התגלו כהבטחות חסרות בסיס, נתקלנו באיכות בניה נמוכה מאוד, בעיות באינסטלציה, באריחים, במשקופי הדלתות, במטבח, ואפילו בחוסר אפשרות בסיסית לסגור את הדלתות כמו שצריך".

"התקשרתי כמה פעמים לחברה, הם הבטיחו שישלחו בעלי מקצוע, הם מגיעים, מזיזים דבר וחצי ושום דבר לא משתנה. כמה אפשר להתקשר ולבקש את אותו הדבר?".

"התקשרתי פעם נוספת לחברה, אמרתי להם שישלחו בעלי מקצוע מומחים, שיוכלו לתקן את הבעיה אחת ולתמיד – הם אמרו שהם שולחים בעלי מקצוע מיוחדים לאלומיניום ובסוף שלחו את אותם פועלים שהיו בעבר."

"החברה מתאמת ביקור, הפועל מגיע שעתיים אחרי המועד שנקבע, מפזר את הכלים בבית, מתקן קצת, נעלם לשעה שעתיים ואז חוזר ולוקח את הכלים, משאיר אחריו לכלוך – והבעיה נותרה כשהייתה" מתאר ר.

 

בשלב מסויים החברה הקבלנית פשוט הפסיקה להתייחס לפניות של ר.

ר. החליט לפנות לעו"ד אוהד לפידות. עו"ד לפידות הפנה את ר. לחברת "הדס" על מנת שמומחה הנדסי יעריך את הליקויים.

התוצאות של המומחה היו ברורות וחד משמעיות: ישנם מגוון של ליקויי בניה חמורים בדירה, הדו"ח מפורט ומתעד את הכשלים ואת המחדלים בבנית הדירה– מדובר על חוות דעת מפורטת המשתרעת על יותר מ 80 עמודים.

 

עו"ד אוהד לפידות ביקר בדירה בחריש על מנת להתרשם בצורה בלתי אמצעית מהליקויים המתוארים, וכן העביר פניה מסודרת לחברה הקבלנית ובה דרישה חד משמעית לתיקון כל הליקויים עד האחרון שבהם.

"ר. רכש את דירת הגג במיטב כספו על מנת להנות מדירתו, הקבלן מחוייב על פי חוק ועל פי התקנים לבניה מסודרת ולסטנדרטים ברורים מאוד. לא יעלה על הדעת כי הקבלנים ידרשו מחיר גבוה ויספקו עבודה לא נאותה"

"השיטה של דחיית הקונה ב׳לך ושוב׳ היא שיטה ידועה אצל קבלנים בחריש ומשרדינו נתקל בה לא אחת. הם עושים זאת על מנת להתיש את הקונה, להרוויח זמן בשביל לעבור את תקופת הבדק ואחר כך לטעון טענות משפטיות שונות – אסור לנו להשלים עם כך וחייבים להיות תקיפים וברורים עם הקבלנים".

 

מכתבו של עו"ד אוהד לפידות גרר תגובה רצינית יותר של החברה לתיקון הליקויים בדירתו של ר. אולם "החברה לא תיקנה את הליקויים המתוארים בדו"ח, אלא הסתפקה בתיקונים שטחיים אשר לא טיפלו בשורש הבעיה." כך נטען בכתב התביעה.

 

כעבור מספר שבועות הגיש עו"ד לפידות תביעה בבית משפט השלום בחיפה בסך 86,500 ₪ בגין ליקויי הבניה וכן תבע סכומים נוספים בגין הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו כתוצאה מרשלנות החברה הקבלנית.

 

"משרדנו מטפל כרגע במספר תביעות לא קטן כנגד קבלנים בחריש בגלל ליקויי בניה, הזכות להנות מהדירה ולא לסבול בה היא זכות בסיס אני בטוח שבית המשפט יתייחס בכובד ראש לליקויים ולנזקים המתוארים בכתב התביעה ויעניק לר. את הפיצוי ההולם" מסכם עו"ד לפידות.

 

ניהול תביעה בליקויי בניה דורש מומחיות, סבלנות ונחישות, גם של הלקוח וגם של עורך דינו וזאת על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.


עודכן ב: 24/11/2020