מדובר בצעיר שנפצע בשנת 2010 כתוצאה מכדור ספוג שנורה לעבר עינו ע"י כוחות משטרה, בשל התפרעויות קשות שאירעו בכפר סילוואן. כנגזרת מהפגיעה, נפגעה עינו הימנית של התובע ובסופו של יום נעקרה כליל. (דצמ' 2019)

 

התובע הגיש תביעה כנגד מדינת ישראל, במסגרתה טען כי לא לקח חלק בהפגנות האלימות ואף לא שהה בקרבתן (ת.א. 29971-09-11). הנתבעים טענו מנגד, כי לא היו דברים מעולם, וכי עינו של התובע נעקרה בנסיבות אחרות.

 

ביהמ"ש קיבל את גרסת התובע וקיבל את תביעתו. בפסק דינו מנמק ביהמ"ש את החלטתו, לפיה אין מחלוקת על כך שהתובע גר בכפר סילוואן, דבר שעושה את האפשרות שנפגע בקשר לאותן אירועים כמסתברת יותר.

 

כן קבע ביהמ"ש, כי עצם העובדה שהפגיעה בעין ממוקדת מאוד, מעידה על מהות הפגיעה שיכולה להתיישב עם פגיעה של כדור ספוג. לאחר סיכום נזקיו של התובע, החליט ביהמ"ש המחוזי, כי יש לפצותו בסך כולל של כ- 2.25 מיליון ₪.


משרדנו עוסק ומתמחה בעניינים הקשורים בעיקר לדיני ביטוח לאומי, דיני ביטוח, דיני נזיקין, דיני עבודה ודיני משפחה. משרדנו מעניק ליווי וייצוג גם בבתי הדין הרבניים ולרבות בבתי הדין לענייני ממונות וכן בוועדות רפואיות של ביטוח לאומי ומס הכנסה. משרדנו נחל הצלחות לא מבוטלות בתחומים השונים, לרבות תקדימים מעניינים. ככל שהינך חושש כי נפגעו זכויותיך, גש עוד היום למשרדנו, ונשתדל ב"ה לסייע לך.


דוד סער, עו"ד.