יש הטוענים שהצבת מצלמות מהירות רבות בכל רחבי הארץ, נועדה לצורך גביית מסים..???

 

המשטרה מכחישה זאת, אולם בין אם נאמין לצד זה או לצד אחר, אין ספק שאנו מצויים בתהליך בו קיימת עליה משמעותית של דוחות ממוכנים מתוך מערכת המצלמות האוטומטיות.

 

דוחות אלה, אף שבמקרים לא מעטים הם בגין מהירויות שאינן דרמטיות במיוחד, עלולים, במשקלם המצטבר לפגוע פגיעה משמעותית בכיס אבל גם ברמת נקודות החובה שנרשמות במשרד התחבורה.

 

בחלק מהמקרים, אפילו במהירות שאינה גבוהה יחסית, מצטרפות נקודות (בין 8 ל- 10) לדו"ח. ריבוין ההולך וגובר של מצלמות המהירות, עלולה לגרום לנהגים נורמטיביים יחסית, להגיע מהר מאוד, למצב בו יש צורך ב"אמצעי תיקון". אמצעי תיקון אלה, יכולים להיות קורסים שונים בהם יש להשתתף וגם להצליח! וכן במקרים בהם מגיעים לכמות רבה יותר של נקודות, חובה לעבור מבחן תיאוריה נוסף... או חלילה שלילה ועוד.

 

כדאי מאוד למי שקיבל דו"ח כזה לבדוק את כל המשמעויות בטרם ירוץ לשלם אותו ועל ידי כך, למעשה, יודה בביצוע העבירה.

 

בטרם תשלם עליך לברר:

 

v האם אתה הוא זה שנהג באותו תאריך ברכב?

v האם היית בכלל באותו אזור בתאריך ובשעה הנקובים בדו"ח?

v מה מצבך מבחינת ניקוד?... ניתן לפנות טלפונית למשרד התחבורה ולהזמין תדפיס מצב נקודות הרשומות לחובתך. (5678*). מידע זה חשוב מאוד בתכנון הטיפול בדו"ח או הדוחות שקיבלת.

 

מה אסור לעשות?

 

אל תתעלם מהדו"ח הוא לא ..."יתאדה"... הוא יצבור קנסות פיגורים ולבסוף יגיעו עיצומים הקשורים לאי חידוש רישיונות וכו'.


אם לא תשלם את הדו"ח ולא תפעל משפטית נגדו, בחלוף הזמן, ירשמו הנקודות נגדך ואתה תראה כאילו הורשעת בו.


מה כדאי לעשות?

 

כדאי להתייעץ עם עו"ד. עשה זאת מייד לאחר קבלת הדו"ח, על מנת שתימצא עדיין בתקופה בה ניתן לבקש סגירת הדו"ח או לחילופין להישפט.


בחלק מהמקרים, ייתכן שיהיה כדאי לנהל משפט הוכחות. אומנם מצלמות המהירות נחשבות על ידי בתי המשפט (רוב המצלמות), ככאלה שניתן לסמוך עליהן, אולם... גם כאשר ניתן לסמוך על המצלמה לא תמיד סומך בית המשפט על מפעיל / מתקין המצלמה אשר לפעמים לא מקפיד על דרך פעולה נכונה, כיול מדויק וכו'.


בסוף משפט הוכחות שנמשך לפעמים אפילו שנים, מגיעים במקרים לא מעטים להסדר טיעון, אז, ניתן לבחון את האפשרות לצרף לדו"ח הזה מספר דוחות שהצטברו בנתיים, כאשר מבחינת הניקוד יירשמו רק הנקודות של העבירה החמורה מבין כלל העבירות.