אף שעבירות התעבורה מוגדרות בשם זה, הרי הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין ודרך הטיפול המשפטי בהן דומה מאוד לזו הקיימת באשר לעבירה פלילית רגילה אף כי בשינויים שרובם טכניים.

 

החשוב מכל הוא שגם בעבירות תעבורה נטל ההוכחה הוא על המדינה ולא על הנאשם.

 

להלן מספר נושאים אשר בהקשר אליהם במיוחד רצוי מאוד להיוועץ בעורך דין ממש בתחילת הדרך:

 

• נהיגה בשכרות
• כתבי אישום בגין תאונות דרכים
• כתב אישום בגין הריגה
• כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות
• נהיגה בפסילה
• פסילה מנהלית
• שימוע בפני קצין משטרה
• השבתת רכב
• נהיגה במהירות מופרזת
• שלילת רישיון
• נקודות של משרד הרישוי

 

הכנו עבורך מספר טיפים לנסיעה בטוחה ובמידה ונעצרת לבדיקה מה עליך לעשות:

 

 

1. החשוב מכולם - סע בזהירות ועל פי חוקי התעבורה.

 

2. אירע אירוע תעבורתי (למשל עצירה לבדיקה שגרתית, בדיקת שכרות וכו') בו הגעת למפגש עם שוטר, הקפד לשמור על יחס נאות לשוטר ויחד עם זאת, להקשיב היטב לכל הנטען כלפיך. זכור! אין אתה חייב לומר דבר בעת שהשוטר רושם לך דו"ח או חוקר אותך.

 

3. חובתך להזדהות ולהציג את מסמכי הרכב. מעבר לכך אינך חייב לומר דבר. כל מה שתאמר יירשם על ידי השוטר ויהווה חלק ממסכת הראיות בתיק התעבורה נגדך.

 

4. בטרם תמסור גרסה או בטרם תבצע פעולה כלשהי, הנך רשאי להיוועץ בעורך דין. היוועצות זו חשובה אפילו אם בנסיבות העניין היא מבוצעת בטלפון. יחד עם זאת עליך לזכור שרצונך להיוועץ בעורך דין אינו מהווה עילה להימנע ממתן בדיקת ינשוף או בדיקת דם אם תידרש לכך על ידי שוטר.

 

5. אם נועצת בעורך דין טלפונית, דרוש בנימוס מהשוטר לאפשר לך לשוחח עם עורך דינך מבלי שהוא מאזין. זו זכותך!!

 

6. אל תחתום על מסמך כלשהו בטרם קראת אותו שוב ושוב ווידאת שכל מילה בו תואמת את הדברים שמסרת. מצאת שדבר מה נרשם שלא כפי שציינת אותו, או חסר דבר שאמרת? בקש מהשוטר לתקן זאת. סרב השוטר לתקן זאת? אל תחתום על המלל הזה.

 

7. מיד לאחר שהשוטר משחרר אותך, עצור במקום חוקי ובטוח ורשום זיכרון דברים מפורט על נסיבות המקרה.

 

8. הקפד להבחין האם בסביבה הקרובה נכחו עדים לאירוע. במקרה זה עליך לנסות לאתר את העדים הללו ולרשום פרטיהם על מנת שניתן יהיה לחקור אותם ולקבל גרסה אובייקטיבית.

 

9. את פרטי העדים וזיכרון הדברים כדאי שתציג בהזדמנות הראשונה בפני עורך הדין שלך. אל תמתין לרגע האחרון. מומלץ לבחור לך עורך דין ממש בסמוך למקרה על מנת שהוא יוכל להשפיע על התפתחות החקירה

 

להלן מספר דגשים במקרה של תאונת דרכים

 

תאונות הדרכים גובות מחיר כבד מהציבור ומהמדינה, אין חולק שיש לעשות הכול כדי לפעול נגד אלה שמסכנים את כולנו.


למרות האמור לעיל, לא כל אדם שמואשם בגרימת תאונת דרכים אכן אשם, ולא כל מי שמואשם בכך שגרם לתאונה בנסיבות מחמירות אכן עשה כן באותן נסיבות. במילים אחרות, גם אם גרמת שלא בטובתך לתאונת דרכים אתה זכאי להגנה משפטית.

 

כאשר אנו בוחנים תיקי תאונות דרכים ו/או דוחות תעבורה, ניתן לגלות כי חלק לא מבוטל מהראיות בתיק נובעות מהתנהגות או התבטאויות מחשידות של הנהג החשוד.


להלן צרור דגשים שמן הראוי לזכור תמיד:


חובה עליך תמיד להישאר במקום התאונה, ולדווח לגורמי ההצלה והמשטרה על כך שהינך מעורב בתאונה.


עזיבת מקום תאונה תוך הפקרת הפצועים (ואפילו אם אין פצועים), הן עבירות פליליות חמורות אשר לא פעם הופכות להיות העבירות המהותיות ומאפילות על עבירת התעבורה שגרמה בפועל לתאונה. לא פעם, העונש על עבירת ההפקרה גבוה לאין ערוך מהעונש על גרימת התאונה. ואולם, אם נבהלת ובחרת מהמקום - עצור, חשוב, וצור קשר מייד עם עורך דין המתמחה בתחום התעבורה. עורך הדין יסייע לך להתארגן ולהסגיר עצמך בהקדם למשטרה.

 

בנסיבות אלה, ייתכן שניתן יהיה להכהות במקצת את חומרת העובדה שנטשת את המקום. בכל מקרה אחר בו לא התפתית לנטוש את מקום התאונה, המתן במקום, עד שיפנה אליך השוטר ויבקש פרטים. זכור, מסור לו את הפרטים שלך ומידע על הפצועים שהיו. מעבר לכך, אין חובה ואף לא רצוי לשוחח שיחות מיותרות עם השוטר. השוטר ירשום את דבריך אבל זו אינה הודעה רשמית ולכן דבריך לא תמיד יירשמו באורח מדויק.

 

כאשר תחקר במשטרה, חייב השוטר להודיעך שהינך חשוד בגרימת התאונה ולציין כי זכותך להיוועץ עם עורך דין.


אכן, אין שום סיבה למהר ולמסור גרסה בטרם שוחחת עם עורך דין. אומנם החוקר רשאי לשאול שאלות אולם אתה רשאי לשמור על זכות השתיקה, לפחות עד שתיוועץ עם עורך דינך.

 

הקפד לרשום ולתעד בכל דרך את האירוע ואת הנסיבות. לדוגמא: רצוי מאוד לצלם את כל כלי הרכב שנכחו בזירה בטרם זזו ממקומם. עליך לוודא שאינך מסכן את עצמך תוך כדי כך.

 

במקרים לא מעטים מקפידים החוקרים לתת לך תחושה קשה של אשם וייסורי מצפון על כך שגרמת פגיעות באנשים. אכן, יש מקום לגלות אמפטיה ובוודאי סיוע לכל נפגע. אולם אין למהר לקחת אחריות ולהכריז מיני ביטויים של הבעת צער על מה שעשית בסופו של יום ייתכן שיתברר שאתה כלל אינך אשם.


אם הסתבכת בעבירת תנועה פנה וקבל ייעוץ מעורכי דין העוסקים בתחום.

 

משרדנו עוסק שנים בתחום התעבורה ויוכל לסייע לך בכל תחום וזמין עבורך 24 שעות ביממה.