בפ"מ (חדרה) 9426-07-10

 

פלוני (השם שמור במערכת)

 

נ ג ד

 

מדינת ישראל

 

נוכחים:

 

ב"כ - עו"ד אברהם שי המבקש

המבקש: בעצמו

ב"כ - עו"ד ענבל נשר המשיבה

 

בית משפט השלום בשבתו כבית משפט לתעבורה בחדרה

[02.08.2010]

 

בפני נילי פלד כב' השופטת

 

החלטה

 

בתאריך 25.7.10 ערך קצין משטרה, פקד קובי מרקוביץ', רמק"פ, שימוע למבקש שנתפס יומיים קודם לכן בחשד לנהיגה בשכרות. בבדיקת ינשוף נמצאו בליטר אוויר נשוף של המבקש, 380 מיקרוגרם ריכוז אלכוהול. הקצין הורה על פסילה מנהלית למשך חודש ובפניי בקשה לביטול הפסילה המנהלית או למעשה בפועל, לקיצורה.

 

טענתו הראשונה של ב"כ המבקש הינה כי פקד מרקוביץ' שהינו ראש משרד קהילה ומשטרה במשטרת זכרון יעקב, איננו מוסמך על פי הוראות המשטרה לקיים שימוע בעניין פסילה מנהלית ובוודאי שאיננו מוסמך להורות על פסילה מנהלית והוא מפנה לנוהל המפורסם באתר האינטרנט של אגף התנועה של משטרת ישראל. על פי הנוהל מפורטים בעלי התפקידים המוסמכים לקיים שימוע כאמור, והם כולם קציני אגף התנועה או מי שהינו מפקד תחנה שאין בו קצין תנועה.

 

על פניו, נראה כי פקד מרקוביץ' איננו קצין תנועה, אלא עיסוקו באחריות על מתנדבים במשטרה. ולכן חזקה כי כל קצין במשטרה ממלא תפקידו כדין, אליה מתכוונת התובעת, איננה בהכרח חלה במקרה זה.

 

מעבר לכך, מדובר בכמות הפחותה מ 400 מיקרוגרם ריכוז אלכוהול, שהיא הכמות שנקבעה בפסק דין שניתן לאחרונה בהרכב של 3 שופטים בבית משפט שלום בירושלים, ככמות המצביעה על שכרות.

 

מעבר לכך מדובר בצעיר נהג מזה 7 שנים שעברו התעבורתי תקין.

 

בהתחשב בכל האמור, הינני מורה על החזרת רישיון הנהיגה למבקש לאלתר.

 

ניתנה והודעה היום כ"ב אב תש"ע, 02/08/2010 במעמד הנוכחים
 


עודכן ב: 04/09/2011