הכתבה מובאת ככתבה וכלשונה, כפי שפורסמה בעיתון "קול הרצליה", בתאריך 05.07.2009, ע"י העיתונאי שרון יונתן:

 

 

עיריית הרצליה דרשה מתושב העיר תשלום של דו"חות חניה מלפני 12 שנים. התושב הוכיח בבית המשפט כי התזכורת האחרונה שנשלחה אליו הייתה לפני תשע שנים והעירייה נאלצה לוותר על חובותיו


בית משפט השלום בהרצליה פסק לאחרונה כי העירייה לא תוכל לגבות מתושב העיר קנסות בגין דו"חות חניה וזאת מכיוון שחלפו תשע שנים מאז התזכורת האחרונה ששלחה אליו.

 

התושב, שיוצג בבית המשפט על ידי עו"ד מיכאל גנון, טען כי העירייה דורשת ממנו תשלום של כעשרה דו"חות חניה, מהשנים 1996 – 1997, אחרת ינקטו נגדו צעדים במסגרת ההוצאה לפועל. התושב פנה לעו"ד גנון וציין בפניו כי אינו זוכר את הדו"חות שעליהם מדברת העירייה מלפני 12 שנים.

 

עו"ד גנון פנה לעירייה, אך זאת דחתה את טענותיו. "ביקשתי מסמכים מהעירייה, ולאחר תלאות רבות, הצלחתי להוציא מהעירייה מסמכים המעידים כי התזכורת האחרונה שנשלחה ללקוח שלי בדבר הדו"חות הייתה לפני 9 שנים", אומר גנון ומסביר כי ציין בפני העירייה כי במידה ועברו שלוש שנים ולא הותחל בהליך הגבייה מהתושב, העונש על העבירה מתיישן.

 

עורכי הדין של העירייה דחו את טענותיו של עו"ד גנון וגרסו כי הוא טועה בפרשנות החוק, ודרשו מהתושב את מלוא הקנסות בתוספת ריביות ופיגורים בגובה של אלפי שקלים מעל קרן הקנסות.

 

עו"ד גנון פנה לבית המשפט השלום. השופט צבי דותן קבע כי יש לדחות את טענות העירייה ותקף את התנהלותה על כך שהגישה את תגובתה ביום האחרון שניתן לה על ידי בית המשפט: "יש להצר על התנהלות זו (הגשת בקשה להארכת מועד ממש ביום האחרון) ובייחוד על כך שהמשיבה (העירייה) מניחה כדבר מובן מאליו כי בית המשפט 'חייב' להיעתר לבקשתה להארכת המועד".

 

השופט דותן קבע כי העירייה תשלם לתושב פיצויי ביניים על סך של 1,500 שקלים כולל מע"מ. לאחר החלטה זו ביקשה העירייה להגיע להסכם פשרה, שאושר כפסק דין לכל דבר ולפיו היא מוותרת לתושב על כל חובותיו, תשלם לו את הפיצוי הכספי שנקבע, תשלח לו מכתב התנצלות, והתושב יקבל מבית המשפט את האגרה ששילם.

 

עו"ד גנון: "אחרי 10 חודשים של מאבק עיקש בעיריית הרצליה, יצא הצדק אל האור. מניסיוני, עיריות וגופים מסחריים גדולים סומכים על כך כי האזרח הקטן לא ישכור עורך דין מומחה וילחם בהם, אלא יעדיף 'לבלוע את הצפרדע' ולשלם. המסקנה היא שמי שאין ידו משגת לקבלת ייצוג משפטי איכותי, היה משלם לעיריית הרצליה הרבה מאוד כסף, בניגוד לחוק ובניגוד לצדק הטבעי".

 


עודכן ב: 25/07/2013