ב – 1 בספטמבר פתחה מערכת החינוך את שעריה והתלמידים חזרו לספסל הלימודים . מדי שנה , עם פתיחת שנת הלימודים , ההורים משלמים בכל רחבי הארץ עבור ביטוח "תאונות אישיות לתלמיד" , בעלות של עשרות שקלים בודדים והמדובר בביטוח חובה המהווה חלק מתשלומי החובה בבתי הספר .

אכן , כל תלמיד במדינת ישראל מבוטח בביטוח תאונות אישיות שתקף גם בחודשי חופשת הקיץ . לצורך כך , תלמידים ייחשבו כילדי גן חובה , טרום חובה וטרום טרום חובה המפוקחים על ידי משרד החינוך וכן תלמידי בתי ספר יסודיים , תיכוניים וחטיבות ביניים אף הם , בפיקוח משרד החינוך . ישנם הורים , הנוטים לחשוב , כי מדובר בתאונות הקורות אך ורק בין כותלי בית הספר ולא היא בלבד . הביטוח מכסה את התלמיד 24 שעות ביממה מכל פגיעה ופגיעה גם אם הפגיעה ארעה בחו"ל ולא קשורה כלל בתחום בית הספר בו לומד התלמיד .

על כן , אם הבן שלכם , תלמיד בבית הספר , נחבל באולם הספורט של בית הספר , נפצע בחופשה בטיול המשפחתי בספרד , נפגע בעת משחק מחבואים בחדר שבביתו או נפצע במהלך משחק כדורגל במגרש הספורט השכונתי , עליכם לדעת , כי בנכם מבוטח במסגרת פוליסה לביטוח תאונות אישיות לתלמידים .

ביטוח זה , נעשה בתוקף חוקי מכח חוק חינוך חינם המחייב עשיית ביטוח תאונות אישיות לתלמידים . יודגש להלן , כי הכיסוי של הפוליסה מכסה גם הורים מלווים אשר הצטרפו לפעילות במסגרת החינוכית של בית הספר ואשר נפגעו במהלכה , כמובן שאין הדבר תקף כאשר הפעילות אינה של מוסדות חינוך בהם לומדים ילדיו של ההורה הנפגע . יובהר בזאת , כי ביטוח זה אינו מכסה נפגעי תאונות דרכים . במקרה כזה , הפיצוי ישולם על ידי ביטוח החובה של הרכב הפוגע או של הרכב שבו הוסע הילד .

מן הראוי לציין , כי הביטוח מכסה נכות זמנית וגם נכות קבועה ואף חלילה , כיסוי הוצאות במקרה מוות . בעניין ההתיישנות , תביעות לפי פוליסת ביטוח תאונות אישיות מתיישנות בחלוף שלוש שנים מיום שנפגע התלמיד . לגבי קטין , המועד מתחיל להיספר מיום הגיעו לגיל 18 , והוא זכאי להגיש תביעה עד גיל 21 בלבד .

הפוליסה של משרד החינוך אינה מכסה נכויות פלסטיות כגון: צלקות. כמו כן , הפוליסה אינה מכסה נזק שנגרם בשל פעולות איבה ומלחמה , או מחלה שלא נובעת מהתאונה המכוסה לפי הפוליסה . אז את מי עוד ניתן לתבוע ? קיימת אפשרות , להגיש תביעה בגין נזקי גוף במקרים בהם קיימת רשלנות מצד המוסד החינוכי או העירייה . יובא לידיעתכם , כי בכך שניתן פיצוי ממשרד החינוך , אין בו כדי לשלול את אפשרות התלמיד לקבל פיצוי מפוליסות ביטוח אחרות .


*אין במידע הנ"ל משום תחליף לייעוץ משפטי פרטני ואין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה . הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת .