בית המשפט אינו נעתר לבקשת המשטרה להרחיק אוהדי כדורגל למשך 3 עונות בשל ביצוע עבירת אלימות. בית המשפט קובע כי ער לנזקים שנגרמים למועדון כתוצאה מהתנהגות בלתי הולמת של האוהדים כפי שציין נציג המשטרה. עם זאת, קובע בית המשפט כי הרחקה לתקופה המבוקשת אינה מידתית ופוגעת בזכותם של המשיבים אשר אין להם עבר פלילי מלצפות במשחקים במשחקי כדורגל

 

החלטה

 

המשיבים נעצרו עד להיום בחשד כי בסיום משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים והפועל תל-אביב באצטדיון טדי מיום 7.3.11, תקפו את המתלונן וגרמו נזק לרכבו על ידי השלכת אבנים.

 

בדיון זה מבקש ב"כ המבקשת להורות על שחרורם של המשיבים ולהרחיקם מכל מגרשי הכדורגל לשלוש עונות, זאת על יסוד האמור בסעיף 17 לחוק הספורט תשס"ח – 2008.

 

ב"כ המבקשת הפנה בטיעוניו למכתבו של יו"ר בית"ר ירושלים, מר איציק קורנפיין, בו הוא מפנה לנזקים שנגרמים למועדן בשל התנהגות האוהדים.

 

שני הסניגורים מתנגדים נמרצות להרחקתם של המשיבים ממגרשי הכדורגל. עו"ד הלוי טוען כי האירוע שבגינו נעצרו המשיבים אינו נופל מהגדרת אירוע ספורט כאמור בסעיף 1 לחוק.

 

שמעתי את טענות ב"כ הצדדים ועיינתי במכתבו של יו"ר בית"ר ירושלים, מר קורנפיין.

 

בשים לב לעבירות שביצעו, לכאורה, המשיבים ולאמור בסעיף 17 לחוק הספורט, הנני מורה על שחרורם של המשיבים בתנאים הבאים:

 

משיב 1

א. אני מבטל את מעצר הבית שנקבע בהחלטה מיום 15.3.11.

ב. המשיב יחתום על התחייבות עצמית וימציא ערבות צד ג' על סך 5,000 ₪ כל אחת. הערבות תהא של אביו של המשיב הנמצא באולם בית המשפט.

 

משיב 2

 

יחתום על התחייבות עצמית וימציא ערבות צד ג' של אימו הנמצאת באולם בית המשפט בסך 5,000 ₪.

 

לגבי שני המשיבים

 

בית המשפט ער לנזקים שנגרמים למועדון כתוצאה מהתנהגות בלתי הולמת של האוהדים כפי שציין ב"כ המבקשת. עם זאת, נראה כי הרחקה לתקופה המבוקשת אינה מידתית ופוגעת בזכותם של המשיבים אשר אין להם עבר פלילי מלצפות במשחקים במשחקי כדורגל.

 

לפיכך אני מורה על הרחקתם של שני המשיבים ממשחקי הכדורגל באצטדיון "טדי" בלבד עד סוף העונה הנוכחית.

 

ניתנה והודעה היום י"א  אדר ב תשע"א, 17/03/2011 במעמד הנוכחים.
 
יצחק שמעוני , שופט בכיר


מי 31975-03/11 *** מדינת ישראל נ' פלוני