פיצויים עקב רשלנות רפואית- חשוב!!!

מאת ע"ד איריס טרומן

כיצד תדע האם סבלך המתמשך או נזקי גוף אחרים שנגרמו לך בעקבות הליך רפואי , נובעים עקב טיפול רשלני? כיצד תוכל לתבוע פיצויים?


לא פעם אנו שומעים על מקרים בהם מטופלים נותרים עם כאבים כרוניים ,צלקות, נכות קשה ואף מוות עקב טיפול רפואי רשלני שקיבלו.מקרים אלו יכול ויהיו בניתוחים פלסטיים וטיפולי לייזר, רשלנות בניתוחים בכלל, אבחון לקוי של מחלות ואיחור באבחון סרטן, גילוי מאוחר של גידול, טיפול שיניים רשלני,רשלנות במתן תרופות, טעויות אולטרסאונד, רשלנות בהריון ובלידה , זיהומים, רשלנות בניתוחי לייזר בעיניים ועוד.

על מנת להוכיח את התביעה ברשלנות רפואית, יש להראות כי הרופא או המוסד הרפואי, הפרו את חובת הזהירות שלהם כלפי המטופל והתרשלו במעשה או במחדל. לצורך כך מצורפת לתביעה חוות דעת של מומחה רפואי הקובעת האם התקיימה הרשלנות, כלומר האם הרופא לא עמד בסטנדרטים הרפואיים הסבירים והמקובלים בעת מתן הטיפול ועקב כך נגרם נזק למטופל.

תביעת רשלנות רפואית יש להגיש תוך 7 שנים לאחר המועד בו הנפגע מגלה כי יש קשר בין הפגיעה או הנזק ממנו הוא סובל והאירוע הרשלני. במידה ולא הגיש הנפגע תביעה תוך תקופה זו – לא יוכל להגישה למעט במקרים חריגים. כאשר מדובר בקטינים, ספירת 7 השנים עד ההתיישנות מתחיל בגיל 18 ומסתיים בגיל 25.

רשלנות רפואית יכל שתהיה כאשר מתקיים איחור באבחון מחלה, או אבחון שגוי של מחלה או שהטיפול אשר ניתן היה רשלני. מצב אחר בו יתכן ותקבע רשלנות הוא מקום בו לא הוסברו למטופל כל הסיכונים הקיימים בטיפול מסוים או בניתוח טרם ביצוע ההליך. במקרה האחרון, למרות שהרופא המטפל לא התרשל עדיין ניתן להגיש תביעת רשלנות נגדו על שלא הסביר למטופל את סיכוניי ההליך , פרוצדורות רפואיות וטיפולים רפואיים חלופיים.

במידה ועברת הליך רפואי וקיים אצלך חשד כי לא טופלת בצורה סבירה וכתוצאה מכך נגרם לך נזק , מומלץ לפנות לעו"ד המומחה בתביעות ברשלנות רפואית. לפרטים נוספים ניתן לפנות לעו"ד איריס טרומן, דוקטורנטית ומרצה למשפטים.