רוצו לתפוס את השם שלכם – פייסבוק פותחת את ההרשמה לשמות חדשים

14.6.2009

שוב סערה באינטרנט. הפעם בעקבות החלטה של FACEBOOK לאפשר החל מיום 13.6 למשתמשים לרשום שמות ייחודיים כדי לזהות את עמוד הפרופיל שלהם.

האם השם המסחרי שלך יכול לשמש משתמש אלמוני של פייסבוק לזיהוי דף הפרופיל שלו?


השיטה החדשה של פייסבוק עשויה להיות אטרקטיבית לחברות אשר מעוניינות להשתמש בפייסבוק כאמצעי שיווק. למשל חברת אלעל יכולה לשלוח את נוסעיה לעמוד שלה בפייסבוק הקרוי על שמה ותוך שימוש בסימן המסחרי שלה אך מה יקרה אם חברה אחרת תמהר ותתפוס את השם אל על בפייסבוק ?

אתר פייסבוק אשר צפה מראש את הבעייתיות אשר עלולה להתעורר הוסיף מנגנון חדש.בעלי סימני מסחר מוזמנים למנוע מאחרים להשתמש בשם המסחרי שלהם על ידי מילוי טופס בפייסבוק המכונהPreventing the Registration of a Username Form בטופס זה יש למלא את שם החברה, כתובת המייל, סימן מסחרי ומספר הרישום של הסימן המסחרי.למרות שהטופס מרמז כאילו ניתן להגן רק על סימן מסחרי פדרלי רשום עדין לא ברור מה דינם של סימני מסחר לא רשומים ולכן מומלץ למלא טופס זה במהירות

.פייסבוק מציינת גם כי המשתמשים יכולים להירשם רק תחת שם משתמש אחד לדף הפרופיל שלהם. מרגע שנבחר השם לא ניתן להעבירו או למסחרו אגב, ישנו טופס נוסף בו מבקשת פייסבוק מהמשתמשים ליידע אותה אם מישהו הפר את השם שלך.

אבל, כאמור..איזהו החכם, הרואה את הנולד. מומלץ להערך לשינויים בפייסבוק ולפעול בהתאם

ולסיום שאלה ליוצר פייסבוק:

Do you want to

know a (trade) secret?

המהלך החדש עלול לגרור אתכם למלחמות משפטיות מסובכות. האם המהלך אכן היה נחוץ ..הרי מי שירצה למצוא אותנו בפייסבוק..יודע ממילא איך לעשות זאת.

בינתיים נמתין ונעדכן בנושא התפתחויות


עודכן ב: 14/07/2015