תביעת רשלנות רפואית ע"ס 2.5 מיליון ₪ נגד קופת חולים כללית הוגשה על ידי ד"ר דוד שרים, עו"ד ורופא, בשמה של מטופלת שקיבלה בעירוי לווריד חומר ניגודי לפני ביצוע בדיקת CT.


בשל רשלנות הצוות הרפואי, דלף החומר מהעירוי והתפשט בכל אזור היד ופגע ברקמות היד של התובעת. בעקבות הפגיעה ברקמות נגרם נזק תפקודי קשה ביותר ליד הדומינאנטית של התובעת.


בנוסף, במקום לפתוח את האזור בניתוח ולבצע שטיפה מהר ככל האפשר, התרשל הצוות הרפואי גם בכך שהמתין ובכך הגדיל את נזקה של התובעת.


המציאות מלמדת, כי מטופלים רבים ניזוקים מרשלנות בטיפול התרופתי ואינם יודעים כי הם זכאים לפיצוי בגין זאת.


העילות המרכזיות שקשורות לטיפול תרופתי הן: אי קבלת הסבר על תופעות לוואי קשות שצפויות כמו פגיעה בתפקוד המיני, כמו כאבים קשים בשרירים, כמו דימום בדרכי העיכול ותופעות אחרות, שאמנם כתובות בעלון המצורף לתרופה אך לא נמסרות למטופל בעל פה ולכן, מבחינה משפטית מדובר בפגיעה באוטונומיה ובאי קבלת הסכמה מדעת לטיפול התרופתי.


במקרים קיצוניים, כמו בתביעה המתוארת לעיל, שבהם מדובר על טיפול תרופתי בעירוי לתוך הווריד [אינפוזיה] תקלות יכולות לגרום לנזקים קשים עוד יותר ואפילו למוות במקרה בו מדובר בעירויי דם, בתרופות כימותרפיות ובטיפולים תרופתיים אחרים, כולל חומר ניגוד שניתן לפני בדיקות הדמיה.


עודכן ב: 30/08/2011