הנוהל קובע כי יש לבצע בדיקת משטח צוואר רחם כל שלוש שנים, אך רופא הנשים של ס' לא ביצע את הבדיקה בזמן. היא גילתה באיחור כי היא סובלת מסרטן צוואר הרחם בשלב מתקדם ונפטרה לאחר שנתיים. בעלה תובע באמצעות עורכי הדין דוד פייל ומורן יום טוב ממשרד פייל ושות' את קופת החולים בסכום של 2.5 מיליון שקלים.


ס' נהגה להגיע לביקורים סדירים אצל רופא הנשים שלה, בקופת החולים. בשנת 2008 היא ביצעה בדיקת משטח צוואר רחם שהתגלתה כתקינה. שנה לאחר מכן נכנסה ס' להריון וביצעה ביקורי מעקב אצל אותו רופא מטפל. במהלך הביקורים נרשם כי הרופא ביצע בדיקת משטח צוואר רחם אך לא נודע מה עלה בגורלה של הבדיקה. לא נרשמו תוצאות, כך שמבחינת ס' הבדיקה לא התקיימה.


לאחר הלידה, הגיעה ס' פעמיים לביקורת אצל רופא הנשים, זאת לאחר שנבדקה מיד לאחר הלידה גם בבית החולים מחשש שנשארו בגופה שאריות שליה. רופא הנשים בקופה בדק אותה, ולא צוינו ממצאים או בירורים מיוחדים שעליה לבצע.


בדיקת צוואר הרחם במועד הייתה יכולה להגדיל את סיכויי ההחלמה באופן משמעותי


שנתיים לאחר מכן הגיעה שוב ס' לרופא כשהיא בהריונה השני והתלוננה על כאבים בבטן התחתונה. לא צוין בפניה הצורך בבדיקת משטח צוואר הרחם ולא בוצעה בדיקה, למרות שחלפו יותר משלוש שנים מאז הבדיקה האחרונה.


בשנת 2013, כשהיתה ס' בשבוע ה-37 להריונה, היא נשלחה לניתוח קיסרי בשל דימום מהרחם ועובר במצג עכוז. במהלך הניתוח הבחינו הרופאים בגוש שמקורו בצוואר הרחם ונלקחו ביופסיות. אחרי הלידה המשיכה ס' לדמם, בוצעו בדיקות ונמצא שיש לה גוש בצוואר הרחם.
היא עברה ניתוח לכריתת רחם במאי של אותה השנה, וכן טיפולים כימותרפיים והקרנות אך הגידול התפשט ושלח גרורות לריאות. לאחר שנתיים מגילוי המחלה נפטרה ס', והותירה אחריה אלמן ושני ילדים קטנים.


בעלה של ס' המנוחה תובע באמצעות משרד עו"ד דוד פייל ושות' את קופת החולים שהתרשלה ולא ביצעו את בדיקת משטח צוואר הרחם במועד, לא ציינו את הצורך בפני המנוחה ואת הסיכונים וההשלכות.


על פי חוות דעת של רופא מומחה מטעם התביעה, הנוהל קובע כי בישראל יש לבצע בדיקות משטח צוואר רחם כל 3 שנים, לנשים מגיל 25. לפי הנתונים, לא בוצעה למנוחה בדיקה מפברואר 2008, למרות שהגיעה לבדיקות מרובות כולל מעקב הריון.


המומחה ציין שהיה צורך לבצע את הבדיקה ב-2011 או לכל המאוחר בתחילת 2012, כשהגיעה המנוחה לביקורת בשבועות הראשונים של הריונה השני.


לדברי עורכי הדין פייל ויום-טוב, לו היתה מתבצעת הבדיקה בזמן, ניתן היה לאבחן את הסרטן בשלב מוקדם שבו סיכויי ההישרדות גבוהים יותר. התביעה, בגובה 2.5 מיליון שקלים, הוגשה לבית משפט השלום. בימים אלו הוגש כתב ההגנה והצדדים ממתינים לחוות דעת רפואית מטעם קופת החולים הנתבעת.