בש"א 7273/99 זלצברג אברהם נ' מוראד חסן


מורד חסן (להלן-"החייב") הוכרז פושט רגל. ביום 19.5.99 בוטל צו פשיטת הרגל על פי החלטת בית המשפט. הסתבר כי בקופת הכינוס נותר סכום של -.27,538 ש"ח.

 

על שום כך קם הכונס הרשמי והגיש לבית משפט זה בקשה בה ביקש לשלם מתוך הסכום האמור סך של -.23,850 ש"ח לעובד מר זידאני מוחמד עלי, ואת היתרה לאשר כשכר טרחתו והוצאותיו של הכונס הרשמי.

 

הבקשה אושרה. שאר הנושים טוענים שההחלטה ניתנה מבלי שעמדתם נשמעה וכי על שום כך ראוי לבטלה ותחתיה ליתן החלטה חדשה שתורה על העברת הכספים לידי מרשיה.


האם יש לקבל את עמדת הנושים?


1. מן הרגע שבוטל צו פשיטת הרגל חוזרים נכסיו של החייב לרשותו.


2.
הכספים המצויים בקופת הכינוס כבר אינם נכסיו של החייב. מדובר בכספים שהחייב שילם במסגרת הליכי פשיטת הרגל לטובת נושיו, והם מופקדים בידי הכונס הרשמי כנאמן של הנושים. על שום כך, משמבוטל צו פשיטת הרגל אין מקום להחזיר את הכסף המופקד בידי הכונס הרשמי לחייב ועל בית המשפט ליתן את ההוראות המתאימות כדי לחלק את הכסף לנושים.


3. הואיל וחובו של העובד שבו מדובר הינו חוב בדין קדימה, נכון עשה הכונס הרשמי בעצם בקשתו כאשר בקש להעביר את הכסף לידי העובד כפי שבקש.

 

לסיכום,

 

עמדת הנושים נדחית. חובו של העובד הינו חוב בדין קדימה ולכן הכספים שנותרו בקופת הכינוס לאחר ביטול צו פשיטת הרגל מגיעים לו.