ע"א 5428/06 אורית סורוקה נ' כונס הנכסים הרשמי

 

עובדות המקרה:


המבקשת, שנקלעה לקשיים כספיים, הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה למתן צו כינוס ולהכרזתה כפושטת רגל. במסגרת הבקשה הצהירה המבקשת על חובות בסכום כולל של 300,000 ₪, שהיא חייבת לחמישה נושים. תחילה נעתר בית המשפט לבקשתה, הורה על כינוס נכסיה והשית עליה תשלום חודשי בסך של 100 ₪.

 

ואולם, בהחלטתו מיום 10.5.2006 ביטל בית המשפט את צו הכינוס וקבע כי אין מקום להכריז על המבקשת כפושטת רגל, משום שלא הוכיחה כי חובותיה נוצרו בתום לב. מכאן הערעור.

 

האם יש להכריז על החייבת כעל פושטת רגל?


1. כאשר מוגשת בקשה של חייב לכינוס נכסים, אין חובה לזמן את הנושים לדיון בהליך. זאת, משום שהאינטרס הקיבוצי של אלו מיוצג על ידי הכנ"ר, שהוא, כמובן, צד להליך. עם זאת, גם לכלל זה עשויים להיות חריגים שיצדיקו את זימון הנושים וצירופם כמשיבים להליך הערעור.


2. המשך הליכי ההוצאה לפועל "לעולם לא ייחשבו כנזק בלתי הפיך, שהרי בפני המבקש פתוחה הדרך לבקש כי תקוים בפני ראש ההוצאה לפועל חקירה אשר על פיה תיקבע יכולתו לשלם את חובו לנושיו.


לסיכום,

 

עיקרו של הערעור נסוב על קביעותיו העובדתיות של בית משפט קמא. טענות אלו אין בהן, ככלל, כדי לבסס סיכוי ממשי להצלחת הערעור והן אינן מצדיקות מתן סעד זמני עד להכרעה בו. ומכאן, אין לקבל את הבקשה להכריז על החייבת כעל פושטת רגל.