לפני כשנה יצר הנאשם קשר באמצעות צ'אט באינטרנט עם קטינה מאזור הצפון, בת למשפחה חרדית. במהלך השיחות ביניהם, שידל אותה הנאשם , שהיה תחת זהות בדויה, להתערטל בפניו במצלמת האינטרנט. בעודה מתערטלת צילם אותה הנאשם והשתמש בתמונות אלה כדי לסחוט אותה. כחלק מהסחיטה, שכנעה הנאשם את הנערה בהגיעה לגיל 16 להיפגש עימו ועשה בה מעשה מגונה כנגד רצונה

 

יש לכם שאלה? 

פורום הטרדה מינית - פגיעה מינית


כבר בחקירתו הראשונה הודה הנאשם בכל המיוחס לו והביע חרטה, ובמשפט חזר על הדברים פעם נוספת. בשלב הטיעונים לעונש, דרשה התביעה להטיל על הנאשם את העונש המרבי האפשרי בעבירות מסוג זה, בין 3 ל6 שנות מאסר בפועל. בהתחשב בנסיבות העבירה, משך הזמן שהיא נעשתה ולשם הרתעת הציבור מביצוע מעשים דומים.


מטעם ההגנה הוגש תסקיר השירות הפסיכיאטרי. בחוות דעת זאת נקבע כי רמת המסוכנות של הנאשם היא נמוכה עד בינונית. בסיכומה היא שהנאשם לוקח אחריות על מעשיו, מביע חרטה ומביע מוטיבציה גבוהה לתחילת טיפול. בטיפול, כך נטען בתסקיר, תופחת רמת מסוכנותו המינית והוא יכול לשוב לחיים רגילים. גם המלצת הקרימינולוגית של המרכז הייתה חיובית, ונאמר בה כי הנאשם יפיק תועלת מהטיפול.


מתסקיר נוסף שהוגש, הפעם ע"י שירות המבחן של שב"ס נכתב כי הנאשם יפיק תועלת רבה מתוכנית הטיפולית הייעודית שהוכנה עבורו. בדומה לתסקיר הקודם, גם כאן נכתב כי רמת מסוכנותו נמוכה עד בינונית והסיכוי להישנות מקרים נוספים בעתיד קטן. התסקיר קבע כי על הנאשם להיות משולב בקבוצת תמיכה לעברייני מין, בנוסף לפיקוח של קצין מבחן במשך שנתיים וכך תרד רמת מסוכנותו המינית. למרות זאת, בתסקיר הומלץ לגזור על הנאשם חצי שנת מאסר, אותם ירצה בעבודות שירות.


בתגובה לתסקירים עתרו הנערה ואמה לבית המשפט, באמצעות מכתבים. בהם תיארו את הסבל הרב שגרם להם הנאשם במעשיו. כמו כן תיארה הנערה את תחושת האימה והפחד האופפות אותה בכל פעם שהיא נזכרת בנאשם וביקשה מבית המשפט לגזור על הנאשם עונש מאסר, שיבהיר לו שגופה אינה הפקר. אמה של הנערה ביקשה כי בית המשפט, יביא בחשבון את הנערות הרבות שעלולות להיפגע, לדבריה, ממעשיו של הנאשם בעתיד.

 

השופט קבע: שישה חודשי עבודות שירות


השופט שדן בתיק, רון שפירא. כתב כי הוא מסכים עם התביעה שיש לגזור על הנאשם עונש של 3 עד 6 שנות מאסר עקב מעשיו, ועקב הערכים החברתיים שהנאשם פגע בהם.


עם זאת השופט הזכיר סעיף בחוק העונשין שקובע כי יש להקל בעונש במידה והנאשם מסוגל להשתקם. לדבריו המחוקק הבהיר בחוק זה כי יש לתת עדיפות לתהליך השיקום, באם שוכנע בית המשפט שיש סיכוי אמיתי שהנאשם ישנה את אורחות חייו.


בהתאם לזאת, גזר השופט על הנאשם שישה חודשי מאסר בפועל- אותם ירצה בבודות שירות. השופט הוסיף כי הנאשם יהיה בפיקוח שירות המבחן שלוש שנים, ואם לא ישתף פעולה עם שירות המבחן- יעמוד שוב לדין.