שופטת בימ"ש השלום בחיפה, תמר נאות פרי, דחתה דרישה של עיריית נשר לתשלום ארנונה מבעלי נכס רשומים בקובעה כי האחריות לתשלום חובות ארנונה שנצברו בתקופת השכירות שהוארכה בע"פ ע"י מימוש אופציה חלים על השוכר.


עיריית נשר דרשה מהנתבעים -בעלי נכס רשומים, תשלום חובות ארנונה בסך 95,000 ₪ שהצטברו בגין אי תשלומים של השוכר, למרות שהנכס היה מושכר לשוכר בתקופה הרלבנטית.


המחלוקת בין הצדדים התייחסה בעיקר לתקופה שבין תום תקופת השכירות המקורית שתוקפה בחוזה שנה ובין תום תקופת השכירות שהוארכה בע"פ בין הצדדים. במקרה זה, נשלחה הודעה לעירית נשר לגבי תחילת חוזה השכירות, אשר תוקפו שנה, על מנת שזו תחייב את השוכר בתשלומים כנדרש בחוק, ולאחר מכן הצדדים האריכו את החוזה בעל פה ע"י מימוש האופציה שנקבעה בו ולא שלחו לעיריה הודעה על הארכתו.


העיריה טענה שהחוזה נגמר אחרי שנה – ולכן על הבעלים- הנתבעים, לשלם את הארנונה ואלו הבעלים טענו שכל עוד הם לא מודיעים שהשוכר עזב – אזי מבחינת העיריה השוכר ממשיך להיות החייב.


השופטת נאות פרי קבעה כי מאחר והאופציה שהיתה קבועה בחוזה מומשה בפועל והחוזה הוארך , והשוכר החזיק בנכס לאחר תום התקופה המקורית, הרי שפועל יוצא מכך הינו חובתו ואחריותו לשאת בתשלומי הארנונה גם משך התקופה הנדונה.

 

השופטת הוסיפה כי לפי הגיונם ומהותם של הדברים יש לחייב בארנונה את מי שהחזיק בפועל בנכס ונהנה משרותי העיריה.


ת.א. 2464/08 ניתן 13.9.09