בש"א 2844/06 סיסו אלברט נ' כונס הנכסים הרשמי


ביום 4.6.02 ניתן צו לכינוס נכסי החייב וביום 7.4.03 הוכרז החייב פושט רגל. על החייב הושת תשלום חודשי בסך 500 ₪.

 

הנאמן עתר לביטול הליכי פשיטת הרגל של החייב משחדל החייב לשלם את התשלומים החודשיים החל מחודש ינואר 2005, חרף ההתראות שנשלחו אליו. החייב הפסיק על דעת עצמו לשלם את התשלומים החודשיים למן חודש ינואר 2005. יתרה מזו, החייב משך לפחות שני שיקים לאחר מתן צו הכינוס ויצר חובות חדשים.


האם יש להפחית את התשלום החודשי?


1. במצב דברים רגיל, מן הראוי לבטל את הכרזתו של חייב שכך הוא נוהג; דא עקא, החייב דנן הפסיק את פרעון התשלומים העיתיים לאחר שעמד בתשלומם מאז מתן צו הכינוס ועד סוף שנת 2004.


2. לפנים משורת הדין ובשים לב למצבו הבריאותי של החייב, הסובל מדיכאונות ומאי נוחות נפשית, כפי שעולה מאישור רפואי מיום 1.3.07, ובשים לב להכנסתו הזעומה, החליט ביהמ"ש להיעתר לבקשתו של החייב להפחתת התשלום החודשי ולפריסת חוב הפיגורים, בתקווה שהחייב יתאמץ למצוא עבודה ולהגדיל את הכנסתו, יקפיד לעמוד בתשלומים השוטפים וימנע מכל מעשה שיש בו כדי ליצור חובות חדשים ובעיקר ימנע ממשיכת שיקים מסיבה כלשהי.


3.
יש להפחית את התשלום החודשי להעמידו אותו על סך 250 ₪ וזאת באופן רטרואקטיבי החל מחודש ינואר 2005; כמו כן, אני ביהמ"ש מתיר לחייב לשלם את חוב הפיגורים בשיעורים חודשיים בסך 250 ₪; כך שהתשלום החודשי הכולל יעמוד על סך 500 ₪.


לסיכום,

 

לפנים משורת הדין ובשים לב למצבו הבריאותי של החייב, הסובל מדיכאונות ומאי נוחות נפשית, ובשים לב להכנסתו הזעומה, החליט ביהמ"ש להיעתר לבקשתו של החייב להפחתת התשלום החודשי ולפריסת חוב הפיגורים.