תפקידו של המגשר הוגדר, כמי שבידיו לסייע לבעלי הדין להגיע להבנות והסכמות וליישב את הסכסוך, ע"י ניהול משא ומתן. המגשר נוטל חלק פעיל בניהול ההליך ומנתב את בני הזוג להגיע להסדר מקובל והוגן, מבלי שיש בידיו לכפות את דעתו או להכריע במחלוקת.

 

הליך הגישור – השלבים:

ישנם זוגות שפונים להליך הגישור מייד עם החלטתם להתגרש זו מזה, וישנם זוגות שמחליטים לפנות להליך הגישור בעיצומם של ההליכים המשפטיים. כך או כך, המטרה היא אחת: עריכת הסכם גירושין, המסדיר את כל ההיבטים הנוגעים לפרידה, בדרך יעילה ומהירה, והתחלת פרק חדש בדף נקי.

הליך הגישור מורכב מפגישות אישיות בין בני הזוג, בליווי והדרכת המגשר.


במהלך הפגישות הראשונות, מציפים בני הזוג את הגורמים שהובילו לקרע ואת הסיבות למחלוקות ביניהם, כאשר תפקידו של המגשר הוא לסייע לבני הזוג, באמצעות הכלים המקצועיים העומדים לרשותו, לזהות את ההבנות ולחזקן, ולמצוא פתרונות יצירתיים להסדרת המחלוקות.

הליך הגישור, לעומת ההליכים המתנהלים בבתי המשפט, מתנהל באווירה רגועה יותר, תוך מתן מקום לכל אחד מבני הזוג להביע את מצוקותיו ורצונותיו. כך, שבסופו של הליך, בונים בני הזוג, את עתידם ועתיד ילדיהם, ולא כפופים להחלטות שרירותיות.


בחירה בהליך גישור, מאפשרת לבני הזוג לסיים את קשר הנישואין בדרכי נועם, וכך לשמור על יחסים טובים גם לאחר הסאגה של הפרידה, למענם ולמען ילדיהם.

במהלך הפגישות בונים בני הזוג, בסיועו והדרכתו של המגשר, הסכם גירושין המסדיר את כל המחלוקות ביניהם.


את הסכם הגירושין, מגישים לבית המשפט לענייני משפחה, לאישור ומתן תוקף של פסק דין מחייב להסכמות אליהן הגיעו בני הזוג.

דיסקרטיות ההליך

הליך הגישור מתנהל באופן דיסקרטי וחסוי. הדברים שהועלו במסגרת הגישור הנם חסויים ולא ניתן להעלותם בפני בית המשפט. כך, מובטח לכל אחד מבני הזוג חופש ביטוי לומר כל העולה על דעתו מבלי לחשוש או שיש בדבריו כדי להזיק לו.
 

יתרונותיו של הליך הגישור

  • הליך קבלת ההחלטות נמצא בידיים של בני הזוג, הם ורק הם מחליטים על גורלם. בעוד בהליך בבית המשפט ההחלטה נמצאת בידיו של השופט.
  • מתן יחס אישי ופרטני, לבני הזוג. ההליך מתנהל בדיסקרטיות מלאה, תוך מתן יעוץ מקצועי ומלומד, בברכת בתי המשפט ובתי הדין.
  • המגשר הנו צד ניטרלי, הדואג לאינטרסים של שני בני הזוג, כאחד.
  • הליך מקוצר ויעיל המסתיים תוך מספר מצומצם של פגישות (כאשר קיימת נכונות מצד בני הזוג) לעומת, ניהול הליכים ממושכים בבתי המשפט, המתארכים עד אין קץ.
  • תעריף הליך הגישור נמוך באופן משמעותי מעלות ניהול תיק גירושין בבית משפט, הכולל אגרות ושכר טרחת עורך דין.
  • מתן הזדמנות לכל אחד מבני הזוג להעלות את תחושותיו ומצוקותיו, בעקבות הקרע, חידוש התקשורת בין בני הזוג והשבת האמון.
  • טובת הילדים נשמרת, הם אינם מהווים כלי במלחמה, שאינה מתרחשת, בין הוריהם.
  • הליך הגישור מתנהל באווירה חיובית ובונה, שאינה משאירה מקום לרגשות שליליים ועוינים בין בני הזוג, תוך שמירה על כבוד הדדי.

הליך הגישור הנו וולנטרי וכל אחד מבני הזוג רשאי, בכל שלב, להפסיקו.

 


עודכן ב: 19/07/2015