בידיעה שהתפרסמה לפני מספר ימים בניו יורק טיימס, הובא סיפורה של אודרי שפנגנברג, בעליה של חברת תוכנה קטנה בשם "FirePond", אשר בעת הקלדת שמה במנוע החיפוש של גוגל, קיבלה פרסומות של מתחריה אשר שילמו לגוגל על השימוש במילת המפתח הנ"ל, למרות שהיא סימן רשום של חברת FirePond.


שירות ה Adsense של גוגל הינו שירות בתשלום אשר מופיע בראש תוצאות החיפוש, מימין לתוצאות החיפוש. מאחר שגוגל שינתה את מדיניות הפרסום שלה, היא מאפשרת למי שאינו מחזיק בסימן הרשום להשתמש בו על מנת לפרסם את עצמו.


חברת FirePond לא קפאה על השמרים והגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד גוגל בעוון הסגת הסימן הרשום על חברת FirePond וחברות אחרות כמוה.


אין ספק כי שימוש בסימנו הרשום של אחד, לשם קידום תוצאות חיפוש של אחר, מהווה פגיעה ושחיקה של הסימן הרשום. אולם גוגל, אינה נסוגה מעמדתה ומסרבת להגיב עד לדיון המשפטי. לא מפתיע, שהיא בוחרת לעשות כך, בהתחשב בהכנסות הגבוהות שלה מפרסום.