הסכם גירושין בהסכמה

 

 

שיחת היום בין משפטנים הינו הליך הגירושין בהסכמה הצובר פופולאריות, והופך הפתרון המועדף בקרב זוגות רבים.

 

בניגוד גמור לדעה הרווחת, בקרב זוגות רבים העומדים להתגרש, כי בד בבד עם הליך הגירושין נדרשים הצדדים להסתער זה על זו חמושים בעורכי דין תוך כדי החלפת מהלומות מילוליות ומשפטיות קשות, לרבות הצפת בתי הדין ו/או בתי המשפט לענייני משפחה באין ספור הליכים מגוונים כגון: מזונות אישה מזונות ילדים, משמורת ילדים חלוקת רכוש, הסדרי ראיה, בקשות לסעדים זמניים צווי הרחקה עיכוב יציאה מן הארץ ואין ספור דיונים והליכים בעניין הגט ועוד...

 

 

להתגרש בלי להתרושש:

 

 

המיתוסים השגורים בפי כל "להתגרש זה עסק יקר" והיחידים שיוצאים נשכרים מהליך הגירושין הינם עורכי הדין.

למרבה האבסורד הניסיון מלמד כי, לא מעט זוגות "בחרו" בלית ברירה להמשיך את חייהם כזוג "תחת קורת גג אחת", בתקווה שיום אחד יהיה להם מספיק כסף כדי להתגרש.

 

 

הליך הגירושין בהסכמה נוצר מתוך צורך אמיתי שנולד בעקבות המחיר הכבד אותו הזוג נאלץ לספוג בבואו לפרק את החבילה.

הנטל הכלכלי הכבד אותו נאלצים לשאת הזוג המתגרש, מורכב ו/או נגזר ישירות מתוך המטענים המנטאליים שהמתגרש מעוניין לפרוק על בן זוגו, בבחינת "תמות נפשי עם פלישתים" זאת מבלי לבחון בצורה רציונאלית האם המלחמה תשרת את המטרה ו/או את בריאות הצדדים והילדים.

 

 

כך או כך, התמחור הנהוג בקרב הבאים בשעריו של הסכם גירושין בהסכמה חוסך כ – 60%– 75% מהעלויות משכר הטרחה המקובל, כל זאת בנוסף על החיסכון של ההוצאות הנלוות, הזמן, המשאבים והאנרגיות השליליות וההרסניות.

 

 

כיצד מגבשים הסכמה ?

 

 

ישאל השואל ובצדק, כיצד ניתן לגבש הסכם גירושין בהסכמה, שהכל מסביב סוער ו/או בוער. הפתרון לחידה יחסית פשוט, ומתחיל בפנייה לעו"ד הנכון המתמחה בתחום, שהינו בעל יכולות לגשר בין הניצים, ולהוות גורם מאחד לאינטרסים המשותפים לצדדים, כל זאת באופן אובייקטיבי ללא נטייה אישית לצד זה או אחר.

 

 

תפקיד עורך הדין לאתר את הרציונאל הטהור המסתתר מאחורי מטעני הנפץ של הצדדים, ולהציגו בקדמת במת הדיונים תוך כדי סינון מיפוי ונטרול ההתחשבנויות הלא ענייניות.בד בבד, להדגיש כל העת ערכים ואינטרסים משותפים כגון: טובת הילדים המשותפים, חלוקה הוגנת של הזכויות והרכוש המשותף, ובניית מנגנון הצופה פני עתיד, המסדיר את היחסים אף לאחר קבלת הגט.

 

 

נקודות מרכזיות בהסכם:

 

 

חשוב לוודא כי, עורך הדין שיבחר על ידי בני הזוג, יעלה בגוף ההסכם הגירושין בהסכמה, את הנקודות הבאות:

ü חתימה על בקשה משותפת בהסכמה למתן גט תוך פרק זמן קצוב.

ü החזקת הקטינים והסדרי ביקור וראייה לרבות בחגים ומועדים, חופשות ממוסדות הלימוד והחופש הגדול, כשהביקורים והסדרי הראייה יבוצעו בהתחשב בטובת הקטינים.

ü קביעה בעניין מוסדות החינוך וזרם חינוכם של הקטינים.

ü הוצאות רפואיות והטיפול בבריאותם של הקטינים.

ü מזונות הקטינים.

ü מגורים ומדור.

ü הוצאות חינוך, כולל שיעורים פרטיים וחוגים.

ü שינוי בדמי המזונות, במידה וחל שינוי בהכנסות של אחד מבני הזוג.

ü חלוקת רכוש בני הזוג, לרבות מקרקעין, מיטלטלין, כלי רכב וזכויות סוציאליות.

ü העדר תביעות עתידיות.

ü אישור ההסכם ומתן תוקף של פסק דין.

 

 

לסיכום:

 

חשוב לוודא כי עורך הדין שיערוך את ההסכם, יבחר תוך שימת דגש על ניסיונו, ראייתו המערכתית הכוללת ורגישותו להבנת הדקויות והצרכים של כלל הנפגעים מפירוק החבילה, הן הישירים והן המשניים, כל זאת תוך שמירה קפדנית על אובייקטיביות לאורך כל הטיפול המשפטי.

 

 

 

גיא ניומן, עו"ד

 

מומחה בדיני משפחה, עריכת הסכמי ממון והסכמי גירושין בהסכמה.

 

 


 


עודכן ב: 07/07/2015