פעמים רבות אדם אשר נקלע לחובות נמנע מלשכור שירותי עו"ד שכן מצוי בקושי כלכלי ואינו מעוניין ליצור חובות נוספים, שיקול הגיוני כביכול, אך ממבחן התוצאה עולה כי ייצוג של עו"ד במקרה של חובות הינו יעיל ביותר ומניב תוצאות השונות שמיים וארץ מאשר אדם שפועל ללא ייצוג.


שלב קריטי ביותר הינו השלב הראשוני שבו נחשף החייב להליכים משפטיים שהחלו כנגדו בגין חובותיו אם בלשכות ההוצאה לפועל ואם בבתי המשפט


בפני החייב עומדות מספר אפשרויות להתמודד עם החובות ובמידה והחייב יבחר בהליך שאינו נכון לו, קרוב לוודאי שיוציא כספים מיותרים, יבזבז זמן יקר ובמידה והחובות באים לידי ביטוי בתיקי הוצאה לפועל הרי שהחובות צפויים לגדול ולטפוח, לאור תשלומי ההצמדה והריבית הגבוהים המקובלים בלשכות ההוצאה לפועל. לכן חשוב כבר בהתחלה ללכת להתייעץ עם עורך דין בעל ניסיון בתחום ולבחור בהליך המתאים.


משרד עו"ד שחר & שחר עוסק בתחום האזרחי בעוד שהציר המרכזי במשרד הינו הוצאה לפועל ופשיטות רגל. המשרד מעניק שירותים משפטיים לאנשים שנקלעו לחובות, מתאים לכל חייב וחייב את ההליך הנכון ביותר עבורו למחיקת החובות, בהתחשב ביכולתו הכלכלית ובכלל הנסיבות, ומלווה את החייב לאורך כל הדרך ועד למחיקה מלאה של כל חובותיו ויציאה לחופש כלכלי.


לפני מספר חודשים הגיע למשרד עו"ד שחר & שחר בחור בשם בני (שם בדוי). בני חתם כערב על הלוואה שלקח חבר קרוב, ערבות בסך של 200,000 שקלים, אלא שמאחר שאותו החבר לא עמד בתשלומים ואף פשט את הרגל, הבנק פתח תיק הוצאה לפועל כנגד בני והחל בנקיטת הליכי גבייה שונים, ביניהם עיקול על חשבון הבנק, עיקול על המשכורת, וכן עיכוב יציאה מהארץ.


הגעה להסדר פשרה עם הבנק לצורך סגירת החוב


בתחילה החליט בני לחסוך בהוצאות עורך דין ולהתמודד עם החוב לבדו ומשכך הגיש ללשכת ההוצאה לפועל בקשה לפריסת החוב לתשלומים חודשיים (בקשה לצו תשלומים). רשם ההוצאה לפועל קיבל את בקשתו וקבע כי על בני לשלם מידי חודש תשלום בסך 4,500 שקלים על חשבון החוב. בני התקשה מאוד לעמוד בתשלומים הללו ולכן בסופו של יום הגיע להחלטה שקולה כי עליו לקבל ייצוג משפטי.


עורכת הדין שחר הגישה בשם החייב ערעור על החלטת הרשם בנוגע לתשלומים הגבוהים, בית המשפט קיבל את הערעור ופסק להוריד את התשלומים החודשיים לסך של 1,500 שקלים בלבד.


בהמשך, לאחר שבעקבות התשלומים החודשיים ירד החוב לסך של כ-170,000 שקלים, פנה בני לעוה"ד שחר וביקש ממנה לנסות להגיע להסדר עם הבנק, תוך שציין כי מוכן לעשות הלוואה של עד 50,000 שקלים לסגירת החוב כולו.


לאחר משא ומתן ארוך ומייגע עם עורך הדין המייצג את הבנק, הסכים הבנק לפשרה אותה הציע עוה"ד שחר, לפיה ישלם בני לבנק תשלום נוסף של 20,000 שקלים בלבד וזאת בתמורה לסגירת החוב ומחיקת תיק ההוצאה לפועל כנגדו.


המקרה הזה הינו דוגמא אחת מיני רבות לתוצאות מהפכניות שהאדם הפרטי לא היה יכול לקבל ללא ייצוג משפטי ראוי.


משרד שחר & שחר הינו משרד משפחתי המעניק שירותים משפטיים באווירה אחרת, תוך זמינות ומתן יחס אישי לכל לקוח והשקעה של 100% בכל תיק ותיק מהקטן ביותר ועד לגדול ביותר, והתוצאות מדברות בעד עצמן.