כאשר בני זוג מגיעים להחלטה לפיה ברצונם לקשור את גורלם במוסד הנישואין, הרי שיש לכך השלכות רבות משמעות על רצונם ההדדי לבנות יחדיו מפעל חיים וכפועל יוצא להתמודד יחדיו עם כל מה שמצפה להם בעתיד.


לעניות דעתי, הפרשנות העומדת מאחורי אהבת אמת הינה החופש לצמוח, היכולת להבין, המסוגלות להישאר נאמן משך השנים מבלי להתפתות, הרצון תמיד לעודד, להתחייב באופן כן, לתת ביטחון זה לזה, ולתמוך בטוב וברע וחשוב לא פחות, אם לא הכי, לכבד זה את זו.
אהבת אמת, בעיניי, מאפשרת לבני הזוג להסכים גם על כך שאינם מסכימים, שכן, אהבת אמת היא אינה מלחמה וכן אינה ניצחון.


הקלות הבלתי נסבלת של פירוק התא המשפחתי


נוכח כל האמור לעיל, עצתי לכם היא שלפני שאתם מחליטים לפרק את התא המשפחתי, אותו בניתם באהבה גדולה ובעמל רב, תשתדלו לנסות ולהיזכר בכל אותם הרגעים והחוויות שעברתם יחד ואשר חיברו אתכם זה לזו מלכתחילה. השתדלו לפתוח עם בני הזוג שלכם בשיח כן ופתוח ועשו כל שניתן להחזיר את שאבד ובמילים אחרות כדי להחזיר עטרה ליושנה.


לעניות דעתי, ניתן לפנות להליך של גירושין בכל שלב, אולם פנייה להליך כזה ללא מתן סיכוי לשיקום או תיקון של מה שנפגם הינה הדרך הקלה ביותר ולכן, השתדלו לעשות כל שניתן על מנת לשקם את הקשר, גם עבור עצמכם וגם עבור ילדיכם המשותפים (במידה וישנם). רבים מלקוחותיי אשר הצליחו בסופו של היום לשקם את מערכת הנישואין שלהם יעידו כי ניסיון לשיקום מערכת הנישואין הינו יותר ממבורך.


מדובר היום בעידן שבו הקלות הבלתי נסבלת של פירוק התא המשפחתי ללא כל ניסון לשקם או לתקן הינה מנת חלקו כמעט של כל בית שלישי בישראל; לכן, ומבלי לזלזל בסיבות אשר הובילו אתכם לקבל החלטה בדבר פירוק מערכת הנישואין, עצתי הכנה, הינה ששנייה לפני שתקבלו החלטה בדבר הפניה להליך גירושין, תנו הזדמנות למטפל זוגי לסייע לכם בקבלת ההחלטה הנכונה, בין אם להתגרש ובין אם לשקם את מערכת הנישואין, כל זאת, על מנת שתוכלו להיות שלמים עם החלטתכם ועל מנת שתרגישו שעשיתם כל שניתן על מנת לשקם את מערכת הנישואין.


להחזיר את החמלה והאמפטיה לעניינים


למעשה, במסגרת הטיפול זוגי, יוכל המטפל לסייע לבני הזוג לנסות ולהתגבר על הבעיות שנוצרו ביניהם במהלך חיי הנישואין, בין אם המדובר בבעיות אמון ובין אם המדובר בבעיות כלכליות וכד', תוך מתן כלים לבני הזוג ללמוד ולהכיל זה את זה וכן ללמוד ולהקשיב תוך יצירת רגשות חמלה ואמפטיה אשר "נמוגו והתפוגגו" עקב הבעיות שנוצרו במערכת הנישואין שלהם.


מטרת הטיפול זוגי, היא בעצם לעזור לבני הזוג להבין טוב יותר זה את זה ולעזור להם להבין האם הם פונים להליך של שיקום מערכת הנישואין שלהם או לחילופין האם הם פונים להליך של גירושין, וככל שהם פונים להליך גירושין לעזור להם לפנות להליך זה בדרכים נעימות ומוסכמות עד כמה שניתן. כך, בעצם, יוכלו הצדדים למזער את הנזקים אשר עלולים להיגרם לילדיהם המשותפים עקב ההחלטה לפנות להליך של גירושין וכפועל יוצא לפרק את התא המשפחתי.


ניסיון העבר מלמד כי זוגות אשר פנו להליך של גירושין בדרכי נועם והסכמה, הרוויחו את ילדיהם ולמעלה מכך למדו לתקשר טוב ביניהם, עבור ילדיהם המשותפים, דבר אשר בהחלט השפיע על רגשותיהם וכפועל יוצא על עתידם של הילדים המשותפים.


אם לא די בכל האמור, בני זוג רבים, אשר פנו להליך גירושין במסגרת טיפול זוגי ו/או הליך גישור, העידו כי קיימת חשיבות רבה לפניה להליך של גירושין בדרכי נועם תוך סיועם של אנשי המקצוע הנכונים. כך למשל, רבים העידו כי טיפול זוגי, בטרם הפניה להליך גירושין, סייע לצדדים להבין היכן טעו, על מנת שלא למחזר את הטעויות שלהם במערכת היחסים הבאה שתגיע.


תיקון מול השלמה


כמו כן ברצוני לומר לכם מן הצד השני ובמילות עידוד, כי ככל שאתם מרגישים שאכן עשיתם כל שביכולתכם לתקן את מערכת הנישואין שלכם, ולא הצלחתם, הרי שישנם דברים שלא נועדו לקרות ולמרות שאנו כל כך רוצים להגשים אותם אנחנו צריכים גם לדעת להניח להם ועם הזמן גם נבין שהם לא כאלו הרסניים כפי שהרגשנו ברגע הראשון.


יחד עם זאת גם אם הגעתם להחלטה לסיים את מערכת הנישואין ולפנות להליך גירושין מוטב יהיה לו תעשו זאת בדרכי נועם והסכמה מכיוון, שאת כלל המחלוקות הקשורות בהליך גירושין, ניתן להסדיר במסגרתו של הסכם גירושין אשר יהא זהה כמעט במאה אחוזים, לפסק הדין אשר יינתן במסגרת ניהולו של הליך גירושין בערכאות השיפוטיות.


הריני מציינת בפניכם כי ככל שתמהרו לפנות להליך גירושין בערכאות השיפוטיות כך האנרגיות שלכם רובן ככולן יהיו מופנות אל העבר במקום אל פני העתיד, עתיד אשר יכול לזמן לנו הנאות צרופות וחוויות בלתי נשכחות אשר יסייעו לאני שלנו לגדול ולצמוח לעבר עתיד טוב יותר עבור עצמכם ועבור ילדיכם.


זכרו תמיד כי במלחמה כמו במלחמה אין מרוויחים אלא רק מפסידים ותשתדלו תמיד לזכור את כל מה שאתם רוצים להשיג בעתיד וכך אין לי ספק כי בראש ובראשונה, המטרה שתעמוד לנגד עיניכם, הנה טובתם של ילדיכם.


על כן, עשו כל שתוכלו על מנת למזער את הנזקים אשר יגרמו לילדיכם כתוצאה מהחלטתכם לפרק את מערכת הנישואין וכפועל יוצא לפרק את התא המשפחתי כאשר הצעד הראשון שעליכם לנקוט בו, לעניות דעתי, הינו הצעד של פניה להליך גירושין במסגרת הליך גישור אשר יסייע לכם לסיים את כלל המחלוקות בדרך של חתימה על הסכם גירושין.


בנימה אופטימית ומעודדת עד כמה שניתן, במסגרת הנסיבות, הנני רוצה להזכיר לכם כי החושך המוחלט והגמור ביותר הנו תמיד לפני הזריחה, אל תשכחו זאת!