חושבים על גירושין ? כדאי שתקראו

 

חיי הנישואים שלכם הגיעו אל נקודת האל-חזור ועלו על שרטון. אתם לא יכולים להמשיך ולחיות במערכת היחסים הזאת, אתם מתחילים לחשוב על גירושין – החלטה לא פשוטה בכלל. לפני שמחליטים להתחיל הליך גירושין, צריך קודם כל לוודא עם עצמכם שאכן ניסיתם את כל האפשרויות, שאכן נתתם את כל ההזדמנויות, שאכן אין אפשרות אחרת. הליך גירושין דורש המון אומץ וכוחות נפשיים, ובמיוחד – הכנה נכונה.

 

מדוע דרושה הכנה להליכי גירושים?

 

הליך גירושין הוא הליך מורכב, כוחני, מתיש, מלא ברגשות ואמוציות, שלעתים אף הופך ל"מלחמה" בין בני הזוג. במהלך הליך גירושין יש לקבל החלטות רבות ולא פשוטות, שישפיעו על עתידכם, על עתיד בן הזוג והכי חשוב – על עתיד ילדיכם המשותפים. חיפזון ואימפולסיביות במהלך הליך גירושין – עלולים לעלות לכם ביוקר. לכן, מומלץ לערוך הכנה להליכי גירושים, לצבור ידע בנושא, לשכור עו"ד גירושין, לבנות אסטרטגיה ולתכנן את צעדיך, על מנת שתוכל לפעול מתוך ידע ושיקול דעת במהלך ההליך שיקבע את חייך - הליך גירושין.

 

ההחלטה להתגרש

 

במידה והחלטתם על פתיחת הליכי גירושין, הכינו את עצמכם היטב.

 

בפן הרגשי: הליך גירושין הוא בדרך כלל ארוך מייגע, שכן רוב מקרי הגירושין אינם בהסכמה. הגירושין מלווים ברגישות מוגברת וחרדות של כל המעורבים - שלך, של בן/בת הזוג ולעתים גם של ילדיכם המשותפים.

 

בפן הכלכלי: הכלכלי, הכינו עצמכם לתקופה לא פשוטה מבחינה כלכלית.

 

בפן המשפטי: הליך גירושין דורש תכנון קפדני ומדויק. כל צד רוצה לקבל את הזכויות המגיעות לו, ומתכוון להילחם עליהן ככל שיידרש. לכן, הליך זה דורש אסטרטגיה משפטית מנצחת, וייצוג של משרד עו"ד בתחום הגירושין שינחה אתכם בצורה הטובה ביותר.

 

התחלת הליך גירושין

 

פנייה לעו"ד גירושין – כאמור, הליכי גירושין דורשים מעורבותו של עו"ד המתמחה בדיני משפחה. אם החלטתם על התחלת תהליך גירושין, מהרו ופנו לעו"ד ולפני התייעצות עמו אל תנקטו בשום פעולה. פעולה ללא ייעוץ עלולה לטרפד אסטרטגיה שלמה. הליכי גירושין הם כאמור ארוכים ומסובכים ואתם חייבים לשכור עו"ד הבקיא בנושא, על מנת שייצג אתכם בכל הליך והליך.

 

ייעוץ עם עו"ד גירושין יספק לכם מידע על כל התהליך, החל מפתיחת התיק, היכן? מזונות, חלוקת רכוש, הסכם גירושין, הסדרי ראייה וכדומה. כל מידע שעשוי להזיק או להועיל במהלך הליכי גירושין – יש ליידע את עורך הדין לגביו.

 

פתיחת תיק – אחת ההחלטות הראשונות שמסמלת פתיחת הליכי גירושין, היא פתיחת תיק באחת מבין שתי הערכאות המשפטיות – בית הדין הרבני או בית הדין לענייני משפחה.

 

אמנם הגט עצמו ניתן רק בבית הדין הרבני, אך תהליך גירושין אינו מתמצה בהליכים לקבלת גט, ונלווים לו נושאים מהותיים: מזונות אישה וילדים, משמורת והסדרי ראיה, חלוקת רכוש בני הזוג ועוד. בכדי להתחיל בהליכים אלו אין חובה לפתוח תיק גירושין בבית הדין הרבני, וניתן ורף רצוי בנסיבות המתאימות, להתחיל בהליכים דווקא בבית המשפט לענייני משפחה "ולשמור את הגט לסוף".

 

 

על מנת שתהליך הגירושין יתנהל היכן שאתם בוחרים ושעורך דינכם ייעץ לכם, עליכם להיות הראשונים שמגישים בקשה כי ברוס המקרים הערכאה בה תוגש הבקשה ראשונה לפתיחת הליכי גירושין, שם יתקיים התהליך.

 

מומלץ להיוועץ עם עו"ד בתחום דיני משפחה ולבחון היכן מוטב לכם לנהל תהליך גירושין – בבית הדין הרבני או בבית הדין לענייני משפחה. לאחר קבלת ההחלטה ובחינת כל ההשלכות, מהרו להגיש בקשה לפתיחת הליכי גירושין, על מנת שבן/בת הזוג לא יקדימו אתכם.

 

הליך הגירושין ישפיע על עתידכם, עתיד בן/בת זוגכם ועתיד ילדיכם המשותפים. קחו נשימה ארוכה, התכוננו כראוי בליווי עורך דין לגירושין וכך יגדלו הסיכויים להשיג את התוצאות להן אתם מייחלים. בהצלחה!!
 


עודכן ב: 25/05/2011