איך להתכונן לקראת הליך גירושין?

 

חיי הנישואים שלכם הגיעו אל נקודת האל-חזור ועלו על שרטון. אתם לא יכולים להמשיך ולחיות במערכת היחסים הזאת, אתם מתחילים לחשוב על גירושין – החלטה לא פשוטה בכלל. לפני שמחליטים להתחיל הליך גירושין, צריך קודם כל לוודא עם עצמכם שאכן ניסיתם את כל האפשרויות, שאכן נתתם את כל ההזדמנויות, שאכן אין אפשרות אחרת. הליך גירושין דורש המון אומץ וכוחות נפשיים, ובמיוחד – הכנה נכונה.

 

מדוע דרושה הכנה להליכי גירושים?

 

הליך גירושין הוא הליך מורכב, כוחני, מתיש, מלא ברגשות ואמוציות, שלעתים אף הופך ל"מלחמה" בין בני הזוג. במהלך הליך גירושין יש לקבל החלטות רבות ולא פשוטות, שישפיעו על עתידכם, על עתיד בן הזוג והכי חשוב – על עתיד ילדיכם המשותפים. חיפזון ואימפולסיביות במהלך הליך גירושין – עלולים לעלות לכם ביוקר. לכן, מומלץ לערוך הכנה להליכי גירושים, לצבור ידע בנושא, לשכור עו"ד גירושין, לבנות אסטרטגיה ולתכנן את צעדיך, על מנת שתוכל לפעול מתוך ידע ושיקול דעת במהלך ההליך שיקבע את חייך - הליך גירושין.

 

מתכוננים לקראת הליך גירושין

 

לפני הכנה להליכי גירושים, שבו עם עצמכם ובחנו את עצמכם לעומק. שאלו את עצמכם האם אתם שלמים עם ההחלטה להתגרש. האם אין דרך חזרה. אם תשובתכם היא חיובית וחד-משמעית, החלו להכין את עצמכם לקראת הליך גירושין:

 

ידע הוא כוח - השלב הראשון בהכנה לקראת הליך גירושין הוא צבירת ידע בנושא. כאמור, הליך גירושין הוא הליך מורכב ביותר. ככל שתדעו יותר ותהיו בקיאים בתחום, כך סיכוייכם להצלחה יגדלו. ניתן לקרוא ספרים הדנים בנושא הליך גירושין, מאמרים ופסיקות באתרי האינטרנט השונים וכל מה שיכול להעמיק את הידע שלכם, על מנת שתבינו את מורכבותו הגדולה של הליך גירושין.


שכירת עורך דין – הכנה להליכי גירושים מצריכה פנייה בשלב מוקדם אל עו"ד המתמחה בדיני משפחה. גם החלטה מיהו העו"ד שייצג אתכם במהלך הליך גירושין היא החלטה שצריך לקבל בכובד ראש. עורך הדין שלכם חייב להיות מומחה בתיקי גירושין, על מנת שייצג אתכם באופן הטוב ביותר. פנייה לעו"ד גירושין בשלב מוקדם תוכל לסייע לכם לקבל מידע על האפשרויות העומדות בפניכם טרם הודעתם לבן הזוג על החלטתכם להתגרש, מידע על הערכאות המשפטיות והיכן כדאי לכם להתחיל בהליך הגירושין, בניית אסטרטגיה אשר תייצג את האינטרסים שלכם ועוד.


איסוף ראיות – חלק חשוב בכל הכנה להליכי גירושים הוא איסוף ראיות. במהלך הליך גירושין מסמכים נוטים להיעלם, חשבונות בנק עלולים להתרוקן וכדומה. לכן, הקדימו בשלבים המוקדמים ביותר לצלם מסמכים המראים על חלקכם ברכוש, שמרו ראיות וחשבוניות, אספו תדפיסי חשבון וכדומה. תיעוד יכול להיעשות גם על ידי הקלטה מפלילה, אך נקטו בדרך זו רק בעצת עורך דינכם, שמודע לפרטי המקרה שלכם ולדקויות החוק.


בניית אסטרטגיה – שלב חשוב במהלך הכנה להליכי גירושים הוא בניית אסטרטגיה יחד עם עורך הדין. הליך גירושין צריך להיות מתוכנן היטב ושקול, באמצעות אסטרטגיה שתשמור על האינטרסים שלכם בדרך הטובה ביותר מול בן הזוג.


דיסקרטיות – הכנה להליכי גירושים מחייבת שמירה על דיסקרטיות. אל תחשפו את תכניותיכם או מהלכיכם, שכן זה עלול לפגוע בכם ולפעול לטובת בן הזוג. על כן, מומלץ לשמור על חשאיות ולפעול אך ורק בעצת עורך הדין.
 


עודכן ב: 25/05/2011