מדובר בתופעה נפוצה שקיימת בעיקר במשפטים פליליים. עו"ד מתחצפים בצורה בוטה ביותר כלפי השופטים ואפילו עולבים בהם ללא כל מעצור. ראיתי כבר עו"ד שנזף קשות בשופט שנכנס לאולם המשפטים באיחור והשופט נאלץ להתנצל. יש כיום הרבה עו"ד שלא חשים שום מורא מפני בית המשפט ומרשים לעצמם לצעוק, לנזוף, לאיים ולהעליב את השופטים ולעשות באולם ככל שעולה על רוחם.

 

 

למען האמת, איני יכול לומר אם מדובר בתופעה שתמיד פוגעת בלקוח.

 

 

בזמנו, אין ספק שתופעה זו פגעה בלקוח. בעוד הוא מתרשם כיצד עורך הדין שלו נלחם למענו הרי בפועל נגרם לו אך נזק. הרבה נאשמים רואים בשופטים מעין יריב, ולכן, אם עורך הדין שלו "נכנס" באותו יריב ופוגע בו, הדבר מעיד שהעורך דין הינו עורך דין מעולה, שלא פוחד מדבר, ונלחם כהוגן עבור הלקוח.

 

 

שנים רבות ראיתי כיצד נאשמים מתרשמים לחיוב מהייצוג של כאלה עורכי דין, ואת המחיר הכבד אותו נשאו לבסוף בגלל מעשי עורכי הדין האלו.

 

 

אדגיש כי במקרים רבים, כאשר עוה"ד לא מוכן לדיון, צועק הוא בעת הדיון ואף מעליב, ויוצר את הרושם אצל הלקוח שהוא נלחם למענו, כשבעצם, עושה הוא הצגה ריקה שרק פוגעת בלקוח הזה.

 

 

ברם, בזמן האחרון איני בטוח שבכל פעם של התחצפות קשה מזיק עורך הדין הזה ללקוח. רוחם של כמה שופטים בזמן האחרון הינה פגיעה, והם מוכנים לקבל סוג התנהגות אותו לא היו מוכנים לקבל בעבר. וכך, יש מקרים בהם פוחד השופט מהעו"ד, וכך מצבו של הלקוח שלו משתפר.

 

 

לאור זאת, כיום לא ניתן לומר שבכל פעם שעו"ד משתולל ומתפרע בבית המשפט מזיק הוא ללקוח. עדיין הדבר כך במקרים רבים, אך יש מקרים בהם הדבר עוזר ללקוח והנאשם יוצא מהמשפט במצב קל יותר מאשר לו היה אותו עו"ד מייצגו במלוא הכבוד הראוי.

 


עודכן ב: 09/06/2011