אני כל פעם מתעצבן מחדש כשאני רואה ושומע כל מיני עורכי דין מתראיינים לגבי הלקוח שלהם. הרי שום דבר טוב לא יכול לצמוח מזה ולרוב נגרם אך נזק.

 

הנה למשל רק היום שמענו מעו"ד המייצג את החשוד ברצח הוריו שהוא בטוח שהפרקליטות תבדוק את התיק עד מחר ותחליט לא להגיש כתב אישום. זה הרי אפילו לא בדיחה. הרי זה יוצר אשליה אצל הנאשם שיש לו סיכוי מעולה לסגירת התיק וגם תמריץ לתביעה להגיש את כתב האישום, שלא לומר, שהם מתייחסים לעו"ד כזה בזלזול ולא לוקחים אותו ברצינות גם אם ירצה לעשות איזו עסקה איתם.

 

או למשל מאבטח הרמטכ"ל שנדון ל 8 שנים בכלא. סהדי במרומים שכל כך הרבה דברים שיכלו עורכי הדין שלו לעשות הם לא עשו – אבל, התראיינו בלי סוף. גם כאשר היו אמורים לנצל את הזמן לפעולות שהיו עוזרות ללקוח שלהם. הם לא דאגו לבדיקת סמים מהירה ביותר בדמו, הסכימו לבדיקה של קצינת מבחן לגבי תנאי מעצר והסכימו לקבל את אי ההמלצה שלה מבלי להתעמת כלל ומבלי להעמיד את הדבר להכרעת בית המשפט, שלא לומר שבמקרה ובית המשפט היה מחליט שלא לשחרר את הנאשם היו צריכים להגיש ערר לבית משפט גבוה יותר. רק התראיינו שהנאשם היה שיכור מבלי להוכיח דבר.

 

ייצוג נכון הוא ייצוג שקט. במסתרים. אני יכול לספר על מקרים רבים בהם הצלחתי לסגור תיקים שנראו אבודים. מקרים בהם הועמדה קבוצה של אנשים לדין, כמו למשל בעלי בתי אבות, ואני הצלחתי להביא לסגירת התיק נגד נאשם אחד מכל הקבוצה. אבל, כל זה בצנעא, בהסתר.

 

גם כיום יש לי תיק כזה שעוסק בתחום של הפצת תרופות אסורות. איני מפרט יותר כי איני רוצה לפגוע בסיכוי הרב שקיים כאן שהתביעה תחליט לסגור את התיק.

 

קיימנו כבר כמה ישיבות בבית המשפט ועדיין לא בוצעה הקראה. והרי אני יכול לדאוג להפצת מידע זה בכלי התקשורת ולהביא לחירבוש העניין ולהתעקשות התביעה על המשך ההליכים. לא רק שלא אפרסם אלא גם אחרי המשפט אם התיק ייסגר אשתדל שלא לפרסמו. חשאיות היא הדבר החשוב ביותר להצלחה.
 


עודכן ב: 27/09/2011