במקרים רבים מקבלים אחד מהצדדים עצה מעורך הדין שלהם במסגרת המאבק המשפחתי, לערב את המשטרה. לרוב אכן מדובר בתלונות המוגשות בידי נשים נגד הבעל, אך גם מקרים הפוכים רבים קיימים, בהם הבעל מגיש תלונה נגד אשתו.

 

בעל נגדו הוגשה תלונה מצד אשתו, עלול במקרה הקל לקבל צו הרחקה משטרתי מהבית למשך כמה ימים, אך גם להסתבך עם כתב אישום, ולפעמים אף לחטוף בסופו של הליך עונש משמעותי של מאסר –וכל זאת, על לא עוול בכפו.

 

מקרה מרתק ביותר ארע לעבדכם הנאמן לפני כמה שנים. בני זוג צעירים רבו, והעו"ד של האישה נתן להעצה כיצד לפגוע אנושות בפרנסת הבעל. היות והוא עבד כפקח עירוני שתפקידו מחייב אותו לשאת אקדח, הרי אם תגיש נגדו תלונה במשטרה על אלימות – המשטרה ו/או בית המשפט למשפחה ייקחו לו את האקדח, וכך, תתקפח פרנסתו וניתן יהיה לסחוט ממנו דברים רבים. וכדי שהתלונה תיראה אמיתית, רצוי לביים ריב בין השניים בהם האישה תיחבל או תישרט –ואז, אין ספק שהאקדח יילקח מהבעל.

 

ואכן, לעת צהריים, מששב הבעל לביתו לארוחת צהריים, הלכה האישה ונטלה ממנו את מכשיר הסלולר הנייד שלו המחובר לעבודה, ולא רצתה להחזירו. הבעל נזקק לאותו מכשיר לצורך העבודה, ולא יכול היה להותירו בידיה. הבעל ניסה להוציא את המכשיר מידי האישה, וזו אכן נשרטה קלות תוך כדי המאבק. ומיד לאחר מכן, רצה היא למשטרה והגישה תלונה, והמשטרה זימנה מיד את הבעל ולקחה ממנו את האקדח.

 

בצירוף מקרים התקיים דיון למחרת בבית המשפט למשפחה. שם, טענתי שאם כבר, יש להאשים את האישה בעבירה פלילית חמורה ביותר של שוד. היא נטלה בכוח רכוש של בעלה ולא הסכימה להחזירו– וזו ממש עבירת שוד. בית המשפט שמע את הסיפור והורה להחזיר מיד את האקדח לבעל. מבית המשפט פנינו לתחנת המשטרה והגשנו שם תלונה נגד האישה על שוד. בתחילה לא רצו שם לקבל את התלונה שנראתה להם מוזרה, אך לבסוף, הבין מנהל התחנה שאין לו ברירה והוא הורה על רישום תלונה על שוד נגד האישה.

 

התוצאה הסופית הייתה סגירת שני התיקים. ואני חושב לעצמי במלוא הצניעות והענווה, מה קורה היה לאותו בעל מסכן לולי שלט עורך הדין שלו בדין הפלילי כפי ששלט בדיני משפחה. לא רק שלא היה מקבל את האקדח בחזרה, אלא מירב הסיכויים היו שהוא היה עומד לדין פלילי בעצמו.