גם בערב שבת זה, יצא עיתון אחד עם מאמר מקיף על הסכנות המרובות של הסמים הסינטטיים, הנמכרים בפיצוציות רבות, כאשר ידי המשטרה כבולות ולא יכולות לעשות דבר נגד זה, היות וסמים אלו לא נכללים ברשימת הסמים המסוכנים האסורים בשימוש בהתאם לפקודת הסמים המסוכנים.

 

וכאשר מתוקנת הרשימה המופיעה בפקודת הסמים המסוכנים ואותו סם סינטטי מוכנס אליה, מיד יוצאים כימאים המשתפים פעולה עם המפיצים, ומשנים במעט את ההרכב הכימי של הסם, ואז שוב לא ניתן להרשיע מי שמוכר את הסם החדש, מאחר שהוא עדיין אינו כלול כאמור ברשימת הסמים המסוכנים.

 
לדעתי, מדובר באיוולת נוראית של המשטרה ושל גופי האכיפה באופן בלתי ניתן לסליחה.
 
לדעתי, ניתן בקלות להתגבר על הבעיה שלכאורה לא ניתן למנוע את הפצת הסמים החדשים, ע"י שימוש בחוק העונשין הכולל בקרבו עבירות רבות האוסרות את הפצת הסמים החדשים הללו.
 
תחילה, עבירות של גרימת מוות. נאמר בכתבה ש 5 קטינים מתו משימוש בחומרים הללו במשך שנה. ולכן, בהחלט ניתן להרשיע כל מי שמוכר חומר זה לפי סעיף 305 לחוק העונשין, המדבר על מי שמנסה שלא כדין להביא למותו של אדם וגוזר עליו עונש של 20 שנות מאסר.
 
יתירה מכך, לפי סעיף 338 (א) (8) לחוק זה, ייאסר אדם ל 3 שנים אם סיפק תרופה או חומר מרעיל או מסוכן לאדם אחר. וכאמור, אין חולק שהסמים החדשים מסוכנים ופוגעים קשות בבריאות.
 
חוץ מזה, יש מסכת שלמה של עבירות של פגיעה בקטינים, שגם הם מתאימים למקרה הנדון.
 
לאור זאת, אינני יכול להבין כיצד המשטרה והפרקליטות אינם פועלים נגד נגע הסמים הזה באמתלה המטופשת, כאילו חומרים אלו עדיין לא נכללים ברשימת הסמים המסוכנים עפ"י פקודת הסמים המסוכנים. ואני דוחק מכאן ביועץ המשפטי לממשלה, שעסק בזמנו בעריכת דין בתחום הפלילי, להנחות ברוח זו את המשטרה ואת גורמי האכיפה, לרבות מחלקת התביעות המשטרתית והפרקליטות.
 
אני מבקש לציין שהדברים אמורים רק לגבי סמים סינטטיים ולא לגבי מריחואנה, שהיא חומר טבעי, עוזר לריפוי ובלתי ממכרת, ויש מקום לערוך שינוי חוקי לגביה באופן המתיר שימוש בה בתנאים מסוימים.

עודכן ב: 19/02/2013