כיום, הרבה מתלוננות מצטיידות בחוות דעת של פסיכולוג שטיפל בהן. הרבה פעמים הוא גם גילה את הבעיה שלהן שנגרמה לכאורה בגלל העבירה שלכאורה בוצעה בהן.


גם במקרה של בוכריס, כוכב התביעה הוא כמובן הפסיכולוג שטיפל במתלוננת ושגילה כמובן למה יש לה בעיות נפשיות.


חוות דעת מקצועית על מצבו של הנאשם שתוכל לסתור את חוות הדעת של המתלוננות


סהדי במרומים שאינני מבין מדוע עורכי הדין המתמחים כסניגורים לא נוקטים באותה שיטה אבל הפוכה: מדוע אינם שולחים את הנאשם לפסיכולוג ופסיכיאטר בכירים ביותר שיסבירו לבית משפט איזה נזק נגרם לנאשם כתוצאה מתלונת השווא נגדו. כמובן שאותם בעלי מקצוע יטענו שלפי מיטב הבנתם, התלונה עצמה הינה בלתי נכונה בעליל.


במקרה זה, יצטרך בית המשפט לא להחליט שהוא מאמין למתלוננת ולא לנאשם אלא למי מבעלי המקצוע הוא מאמין. וככל שבכירותו של בעל המקצוע רבה יותר, כך הוא ייאלץ לקבל דווקא את דבריו. ובמקרה זה, לא תהא השאלה אם הוא מאמין דווקא למתלוננת אלא לבעל המקצוע שהביא הנאשם.


כלומר, לא תהיה כאן שאלת המהימנות בין המתלוננת לנאשם, שלרוב מאמינים יותר למתלוננת, אלא התחרות תהא בין המתלוננת ובעל המקצוע שטיפל בה לבין בעל המקצוע שחיווה את דעתו לטובת הנאשם.


נקודה חשובה נוספת הינה, זכותו של הנאשם שבעל המקצוע מטעמו יבדוק את המתלוננת. זהו נוהל רגיל בתיקי נזיקין וחייב להיות נוהל זהה בתיקים פליליים. בעל המקצוע יבדוק את המתלוננת וייתן את חוות דעתו עליה ועל התלונה ועל בעל המקצוע שטיפל בה.


בתיקי נזיקין, כל חוות דעת רפואית מטעם צד כלשהו, נותנת את הזכות לבעל הדין השני שמומחה רפואי מטעמו יבדוק את הצד שנתן את חוות דעתו הראשונה ואת חוות הדעת עצמה. אי לכך, צד שווה חייב להתקיים בתיקים פליליים, ואיני מבין מדוע סנגורים מכובדים לא עומדים על נקודה זו בתקיפות.


לכן, במקרה של בוכריס, חייבים עורכי הדין שלו לבצע שני דברים: האחד הוא לשלוח את בוכריס עצמו לקבלת טיפולים נפשיים וקבלת חוות דעת של בעל המקצוע המכובד ביותר בארץ. דבר שני הוא להתעקש שהמתלוננות תלכנה לבדיקה אצל אותו מומחה מטעם הנאשם ושייתן את חוות דעתו, הן על המתלוננות והן על הפסיכולוג שנתן חוות דעת מטעם המתלוננת, לרבות בחינת כישוריו והטיפול שנתן לה.


אם בוכריס ילך למשפט על סמך עדותו בלבד, הוא ייכשל בוודאות. גם אם יביא עדים מטעמו, אין לו סיכוי נגד דברי המתלוננות והפסיכולוג שיתמוך במתלוננת הראשית.


במיוחד כאשר הפסיכולוג יסביר בדיוק כיצד מעשי בוכריס גרמו לה לכל מיני תופעות וכיצד הטיפול בה היה הכרחי, רק פסיכיאטר מומחה יוכל לבטל את דברי הפסיכולוג הזה ויוכל לגרום לכך שכל עדותו של הפסיכולוג לא תחזיק מים ולא תגרום להרשעה. וחשוב ביותר להביא אנשי מקצוע מעולים בעלי ניסיון רב שרשימת כישוריהם תעשה את הרושם הנדרש על בית הדין.