כידוע, הממשלה החליטה לא לבצע מאסרים נגד משתמשי קנביס: האם הכוונה רק למריחואנה או גם לחשיש? לעתיד הפתרונים.

מה שמענין הוא שלפי הנחיית היועץ המשפטי אין להפליל מי שנתפס פעם ראשונה מעשן. קרי. מי שנתפס פעם ראשונה מעשן מריחואנה, ייסגר התיק נגדו. לא כל הסנגורים מודעים למגבלה זו שהטיל היועץ משפט לממשלה ראש התביעה, אבל היא הנותנת" אין להאשים מי שהשתמש פעם ראשונה.

 

אז מה עשינו כאן עכשיו?

 

כלום בעצם, אלא אם כן תהא אי הפללה גם לפעם שניה או שלישית, אבל זה לא נאמר.

אבל אלא אם כן האי הפללה תהא גם לגידול עצמי, ולא נראה שזה מה שיקרה.

אז עושים רעש מדבר שקיים ממילא. האם שרת המשפטים שהציאה את הדבר הזה של אי הפללה אינה מודעת להנחיית היועץ המשפטי לממשלה? כנראה שלא, כי אחרת על מה הרעש.

עדיף יהא אם לא תהיה הפללה של מגדל מריחואנה לצורך עצמו: זה אחד שלא מוכן להתעסק עם עבריינים ולרכוש מהם ולכן מגדל רק לעצמו. האם דבר זה ייקבע? אני מסופק בכך כי לא עסקו בכך אלא רק התהדרו באי הפללה שממילא כמו שאמרנו לא קיימת.

כבר אומרים לנו שלא ייתכן שתהא אי הפללה גורפת אלא רק למי שנתפס פעם אחת. אז מה הרבותא בכך אני שואל? אולי גם לא יפלילו מי שנתפס יותר מפעם אחת, אבל פה הוא עובר על הסנקציה שתיקבע שאדם יחתום שלא משתמש יותר. זו הכוונה. אז אין כאן שם דבר חדש כלשהו. חוץ מזה אדם ישלם קנס על שימוש, ואם יצבור כמה קנסות הוא יעמוד למשפט. אם אדם מתחייב לא להשתמש יותר והוא משתמש וסופג עונש של קנס, הוא בעצם עובר עבירה. אז לא הכוונה לאי הפללה. הוא חייב בקנס במקום לעמוד לדין שממילא כיום אינו עומד לדין.



 


עודכן ב: 13/03/2017