לעיתים אנו נתקלים בטענות שונות ומשונות המועלות על ידי חברות הביטוח באשר לאחריותן למקרה ביטוח שקרה לאחד מלקחותיהן. הטענות הינן שונות ממקרה למקרה, אך אחת הטענות שלעיתים משתמשות בה חברות הביטוח הינה הטענה של מרמה, ביום מקרה גניבה, הצתה במזית וכל זאת בכדי להראות כי אין הן אחראיות למקרה הביטוח.

טענות אלו נשלחות עם העתק הן למבוטח והן לסוכן הביטוח וטענות אלו מגיעות לעיתים לגורמים שדעתם יכולה להיות מושפעת מטענה זו או אחרת כלפי המבוטח. כאשר חברת הביטוח מעלה טענה שכזו כלפי המבוטח או כלפי מי מטעמו של המבוטח עליה לבסס טענה זו בבסיס ראייתי חזק, שכן הטענה הינה טענה כה קשה שיכולה בנקל לפגוע בשמו הטוב של כל אדם.

כאשר טענה כזו מועלית על ידי חברת הביטוח עליה להוכיח בצורה ברורה ביותר כי אותו אדם שכלפיו מועלות אותן טענות באמת הוא זה שאחראי לגרימת מקרה הביטוח או שהיה שותף בגניבת הרכב או שהיה גורם הנזק לרכבו וכדו’, לא יכול להיות מקרה בו חברת הביטוח תטענן טענות כאלו כאשר הטענה הינה טענה בעלמא ללא כל ביסוס ראייתי, שכן הדבר יכול שיגרום לפגיעה קשה בשמו הטוב של כל אדם.

במקרה שהגיע בפני לפני זמן מה נגנבה משאית שהיתה בבעלות חברה, המשאית נגנבה מביתו של עובד החברה שבסוף יום עבודה היה חונה את המשאית בביתו ולמחרת מתחיל את יום עבודתו על המשאית בכל מקום בו הוא מוצב באותו יום.

המשאית נגנבה ממקום מגוריו של העובד, כאשר העובד סיים את יום עבודתו והעמיד את המשאית בסמוך לביתו.

כאשר פנה בעל המשאית אל חברת הביטוח לקבלת תשלום דמי הביטוח בגין גניבת הרכב, טענה חברת הביטוח כי הינה פטורה מתשלום תגמולי ביטוח, היות והעובד, שהוא עובד של המבוטח, היה מעורב במקרה הגניבה ועל כן חברת הביטוח פטורה מלשלם את תגמולי הביטוח.

הנה ניתן לראות שחברת הביטוח בעצם מאשימה בהאשמה ישירה את נהג המשאית שהוא עובדו של המבוטח בגניבה ממש של המשאית, מקום שהטענות אינן נתמכות בכל ממצא עובדתי והכל על פי מסקנה נמהרת של חברת הביטוח ובחשדות שחברת הביטוח לא הביאה להן כל ביסוס, רק בכדי לא לשלם את תגמולי הביטוח.

ברור שחברת ביטוח שמכבדת את עצמה צריכה לבדוק את טענותיה בטרם היא טוענת אותן כלפי המבוטח, על אחת כמה וכמה כאשר נטענת טענה כה חמורה כלפי אדם שטענה כזו יכולה להביא את אותו עובד לכדי איבוד מקום עבודתו ואיבוד פרנסה וזאת רק בגלל שחברת הביטוח חושדת כי העובד היה מעורב במקרה הגניבה.

כאשר תיק שכזה מגיע לפתחו של בית המשפט נטענות טענות שונות והנה כאשר מחויבת חברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח מכיוון שלא הוכיחה כי המבוטח היה מעורב במקרה הביטוח, ניתן פסק דין המורה לחברה לשלם את תגמולי הביטוח, אך נשאלת השאלה מה קורה עם אותו אדם שנטענה נגדו טענה כה חמורה של גניבה ומעשה דבר בזדון וחברת הביטוח אפילו לא הצליחה להביא ראשית ראיה לטענה, מה דינו של אותו אדם.

אז הנה התשובה והיא ברורה ביותר, כאשר חברת הביטוח מעלה טענות כאלו כלפי מבוטח או כלפי כל אדם שהוא מטעמו של המבוטח, עליה לבסס את טענותיה בהוכחות שיראו כי הצדק עימה, מקום שהטענות היו טענות בעלמא, יש מקום להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח בעילת לשון הרע והוצאת שם רע וזאת רק מן הטעם שטענה טענות שאין להן כל בסיס ולא הביאו כל ראיה להוכיח כי אותו עובד היה מעורב במקרה הגניבה.

על כן שלוחה כאן קריאת הזהרה לכל חברות הביטוח, היזהרו פן תביאו לפגיעה בשמם הטוב של אנשים מקום שכל טענותיכם נתמכות במסד רעוע וללא כל ראיה.

ישנם מבוטחים, שניתן לטובתם פסק דין המחייב את חברת הביטוח בתשלום תגמולי הביטוח משכיח מאותם מבוטחים את העובדה שחברת הביטוח בעצם האשימה אותם בגניבה או במעשה במזיד למקרה הביטוח ולא שמים לב כי קמה להם עילת תביעה בעילת הוצאת שם רע ולשון הרע כלפי אותו מבוטח, על כן אל תהיו כה טובי לב עם חברת הביטוח כאשר היא טוענת כלפיכם טענות הפוגעות בשמכם ללא כל בסיס וכאשר טענה כזו מוכחת כחסרת בסיס הדבר מקים עילת תביעה וזכרו לעמוד על זכותכם לשמכם הטוב.