ניתן לאחרונה בתאריך 14.3.13 בת"א1056-07 . ר.ס ואח ' נ' היינץ ישראל בע"מ ואח', בית משפט מחוזי חיפה, כב' השופטת יעל וילנר, אשר דחתה את התביעה.

 

בית המשפט קבע, כי בחודש נובמבר 2003 נתגלה כי נעשה שינוי בהרכב הפורמולות הצמחיות על ידי היצרן הגרמני, חברת הומנה, שבעקבותיו, נמצא חסר של ויטמין B1 (תיאמין) בתרכובות המזון ששווקו בישראל על ידי חברת רמדיה (סופר פורמלה צמחית לשנה הראשונה ופורמולה צמחית ג'וניור).

 

התיאמין הינו קו אנזים המסיע לאנזימים שאחראים על הפיכת הפחמימות לאנרגיה, ומשתלב בתהליכי חמצון הסוכר כחלק מתהליך יצור אנרגיה בגוף.

 

נקבע, כי התינוק עם גדילתו במהלך החודשים, יכול לקבל את התיאמין מצוי במקורות תזונתיים רבים כגון חלב אם וחלב בקר, ירקות, פירות, דגנים מלאים, ביצים, בשר דל שומן, עוף, אורז מלא, קטניות, שמרים, נבט חיטה, אגוזים, בוטנים, גרעינים ועוד.

 

יחד עם זאת, תינוקות אשר ניזונו במשך תקופה ממושכת אך ורק מפורמולת הרמדיה, ולא קיבלו את התיאמין ממקורות נוספים היו חשופים לפגיעות גוף קשות ואף למוות.

 

במקרה זה נקבע, כי התובע משתייך לקבוצת הילדים שצרכו במקביל לפורמולה דלת הצמחית דלת התיאמין מזונות נוספים
שהכילו תיאמין, ואשר אותם ילדים לא נפגעו. זאת שכן צריכה של מזונות המכילים תיאמין, במקביל לצריכת הפורמולה הדלה בתיאמין, מנעה את היווצרותו של החסר, ומכאן באם קיימים ליקויים רפואיים אצל התובע, הם אינם כתוצאה משימוש בלעדי ברמדיה צמחית, שכן בנוסף לרמדיה הצמחית ניזון התינוק ממזונות נוספים המכילים תיאמין.

 

פועל יוצא מכך בית המשפט דחה את תביעת התובע (הקטין) באמצעות הוריו, תוך חיוב ההורים בהוצאות משפט במשורה בהתחשב במצבו הרפואי של הקטין ולפנים משורת הדין.
 


עודכן ב: 04/04/2013