נתנאל הגיע אלי אחרי שנחשד בביצוע אונס ומעשה מגונה בביתו החורגת. הוא לא הבין איך הסתבך בכך ויותר מזה, הוא פחד מעצמו, פחד ממה שעשה, מאיך שהוצגו הדברים וממה שזה הולך לעשות לו. "ברגע שהגעתי לחקירה התייחסו אלי כמו מוקצה" אמר לי בקול חלש.

 

"החוקרים לא ראו מולם גבר, בן אדם עם חולשות אלא מפלצת שיש לנעול תחת סורג ובריח"

 

"אני צריך לספר את הגרסה שלי" הרים אלי נתנאל עיניים כנות.

 

"הכרתי את אימא של מ לפני כשנה, מהרגע הראשון היה בנינו חיבור אמיתי ומהר מאוד עברנו לגור יחד. מ הייתה בת 13. נערה מפותחת ומודעת לעצמה. לאורך השנה היא עשתה לי מניפולציות רבות.

 

השתמשה במיניות שלה על מנת להשיג ממני דברים. היא הייתה מסתובבת לידי בבגדים חושפניים, בשעה שאימא שלה הייתה בעבודה (אני עצמאי שעובד מהבית) זכורה לי פעם אחת שהיא רצתה לצאת עד מאוחר. היא באה לדבר איתי בחדר העבודה, הניחה את ידה על ברכיי, ליטפה לי את הגב וניסתה לשכנע אותי שהיא בוגרת ואחראית.

 

והיו עוד מצבים כאלה, נגיעות קטנות, מבטים, הזדמנויות שהיא חיפשה להיות איתי לבד. תביני, לפני הקשר עם אימא שלה לא הייתי שנים בקשר רציני, רק בחורות מזדמנות פה ושם.

 

היא פיתתה אותי, נתנה לי להרגיש חשוב, גבר ונפלתי. לא חשבתי על הגיל שלה, לא ראיתי אותה כילדה ובטח לא כילדה שלי. קיימנו יחסים אבל הם היו בהסכמה מלאה, אני נזהר לומר אפילו ביוזמתה. למה אני צריך לעמוד בפני אונס?

כעורכת דין פלילית, אני שומעת פעמים רבות את מה שהטבע האנושי לא רוצה לשמוע. החשוד הנתעב, משיל מעליו את הפקרות המעשה ומתגלה כאדם ככל אדם. חלש, כזה שלקח החלטה לא נכונה ברגע אחד. ועכשיו התפקיד שלי זה לייצג אותו הלאה בשלב זה חשוב מאוד לנסות להפחית את חומרת העבירה מולה מתמודד הנאשם. לא פעם הפרקליטות בוחרת להגיש כתב אישום כפול, על שני סעיפים, כך שאם סעיף אחד נופל או מזוכה, עומד הסעיף השני.

 

תפקידי להוכיח שמה שנעשה בין השניים עונה על הקטגוריה של בעילת קטינה בהסכמה ולא תחת המונח אונס. אבל איך משכנעים שנערה, כמעט ילדה, הייתה שותפה בהסכמה לדבר כזה לא פשוט. צריך להיזהר מאוד שלא ליצור אנטי כנגד הנאשם ולא לצייר את דמותה של הנערה בקווים לא מחמיאים.

 

איך הנערה מתנהגת ביום יום, האם יש לה הרבה ידידים, האם היא מנוסה מינית, האם יש ראיות לכך שהיא יזמה קשר עם הנאשם. כל אירוע, גם אם הוא נראה כחסר חשיבות לחלוטין, יכול לקבל משנה תוקף ולעבוד לטובתו של הנאשם.

 

במקרה של נתנאל, התברר לי כי הנערה התרברבה בדף הפייסבוק שלה על קשר עם גבר מגובר ממנה. ביקשתי מנתנאל לאסוף כל הודעת טקסט שהיא שלחה לו וכל חומר מוכח שיכול להוכיח קיומו של קשר. היה לי חשוב להבין מה דחף את הבת להגיש תלונה במשטרה. התברר שהאם גילתה את הקשר בין השניים, נפגעה עמוקות והחליטה לפעול.

 

האם מדובר פה בעבירת מין במשפחה, או בסיטואציה בה שני אנשים החליטו לקיים קשר מיני, מבלי לחשוב על ההשלכות. האם נתנאל, שלקח החלטה לא נכונה, צריך לעמוד בפני אשמה חמורה כל כך שתהרוס את חייו ותכלא אותו הרחק מהחברה.

 

בכל קו ההגנה שלי, היה לי חשוב להוכיח שלא מדובר בעבריין מין סדרתי. לא דמותו של פדופיל נרקמת לנו פה, אין כל סכנה שיתקוף נערות אחרות, הוא לא מחפש זאת וסביר להניח שאם ההזדמנות לא הייתה מונחת בפתח דלתו, מעולם לא היה חושב על זה.

 

אין ספק שאדם כזה, צריך לקבל טיפול ולא כליאה. הוא מתחרט על מעשיו, מבין את חומרת המעשה ונכון לפעול על מנת לתקן את הנזק ולהבין מאיפה זה בא ומה גרם לו לבצע את המעשה.

 

עבירות מין במשפחה, נחשבות לעבירות חמורות מאוד. אם אתם עומדים בפני אשמה או חשד לביצוע עבירות מין מסוג זה, אתם חייבים לפנות לעורך דין פלילי שיכול לתת לכם ייצוג הולם.