כל אדם סוחב על גבו תיקים שמתווספים לו לאורך חייו. דברים שחווה, רגשות ומטענים שצבר. תיקים מטפוריים הם חלק ממי שאנחנו, אך יש תיק אחד אותו אנו לא רוצים לסחוב. תיק פלילי ובעיקר תיק על אלימות.

 

המילה אלימות היא מילת גנאי בחברה שלנו. מילה המאפיינת אנשים שלא יודעים להסתדר בחברה, מזיקים, פוגעים, כאלה שיש להתרחק מהם. במציאות לא תמיד כל מי שמסתבך באירוע אלים הוא באמת אדם אלים, אבל מי שנפתח לו תיק על אלימות ירגיש את הריחוק בכל מקום וכל הזמן, לא תמיד בצדק.

 

עומדים בפני חקירה פלילית על אלימות? אתם בדרך לתיק על אלימות? וודאי יש לכם שאלות רבות איך הכי נכון לפעול.

 

אני ואשתי עוברים תקופה לא קלה. ריבים קשים הם כבר עניין שבשגרה ופעם אפילו הזמינו לנו משטרה, אחרי שצרחנו כל הלילה. ערב אחד איבדתי את העשתונות והרמתי עליה יד. סטירה לא יותר. היא התלוננה על אלימות ועכשיו רוצים לפתוח לי תיק על אלימות, אציין שמעולם לא עשיתי זאת בעבר. האם אני צפוי להליך פלילי ?


אלימות במשפחה זוכה במקרים רבים לאפס סובלנות, בעיקר לאור גל האלימות המאפיין משפחות רבות. יחד עם זאת, חשוב להבין את המצב הכללי ואת הלך הרוח שלך במקרה, לצד חומרת העבירה והאדם שאתה. מפה ואילך אתה חייב לקבל ייעוץ משפטי ויותר מזה, אתה חייב עורך דין פלילי שיוכל לייצג את האינטרסים שלך נכון.

 

אין לך עבירות קודמות, אתה לא אדם אלים מטבעך, אתה ואשתך עוברים תקופה לא קלה ויש לכך הוכחות. אין בדברים אלה להצדיק אלימות, אולם הם בהחלט יכולים לסייע על מנת להציג תמונה מציאותית יותר ולא רק אותך כאדם אלים שפגע באשתו.

 

לא תוכל לעשות את זה לבד. לא תדע איך ובמה להשתמש ולכן לפני שתאלץ להתמודד עם תיק על אלימות, פנה לעורך דין המתמחה בייצוג במקרים של אלימות.

 

אדם שאני מסוכסך איתו הותקף בצורה קשה. המשטרה עצרה אותי לחקירה, לאחר שמצאה אצלו מכתב מאיים ששלחתי, בו טענתי שאפגע בו פיזית. אין לי אליבי למועד התקיפה ויש לי הרשעה קודמת על אלימות. האם גורלי נחרץ ?


נקודת הפתיחה שלך לא ממש טובה. אתה מוכר למשטרה ואף הורשעת באירוע אלים אחד. הכרת את הקורבן, יש הוכחות שאיימת עליו, בעבור חלק מהחוקרים מדובר על "תיק סגור".

 

יחד עם זאת, העובדה שהסתבכת בעבר אינה קשורה באופן ישיר לתיק הזה ולכן חשוב מאוד שלא תיווצר אצל החוקרים דעה קדומה. פה נכנס אחד התפקידים החשובים ביותר של עורך דין פלילי, המייצג אנשים בעלי הרשעות קודמות. השפעה של הרשעות או רושם ישן על המקרה החדש.

 

חשוב להבין מהי מהות הסכסוך בינך לבין האדם השני, האם היו איומים הדדיים, האם היה לך אינטרס אמיתי לפגוע בו או שהדברים נכתבו בלהט הרגע, מתוך כעס ותסכול.


לפני מספר שנים ייצג משרדנו מלווה בריבית שעמד בפני תיק על אלימות, כאשר אחד האנשים שחייבים לו כסף הותקף ואושפז. הצלחנו להוכיח שאין כל הגיון בתקיפת אדם שחייב כסף שהרי זה רק מעכב את התשלום שבוצע עד כה במועדים שנקבעו.

 

בדיוק בשביל מקרים כאלה יש עורכי דין המתמחים בעבירות אלימות. הם יודעים לראות את התמונה הכוללת ולתת פתרון ואסטרטגיה שתמנע ממך לעמוד בפני אישום פלילי נוסף.

 

עומדים בפני תיק על אלימות ? כל מקרה הוא אחר ואתם חייבים לקבל ייעוץ משפטי

 

 

 


 


עודכן ב: 24/07/2013