כל רישום פלילי, ולו הקטן והזניח ביותר, מהווה קושי עצום עבור אדם המבקש להתקבל לעבודה. בשל כך, קיימת האפשרות של מחיקת רישום פלילי. מחיקת רישום פלילי הנה אפשרית, אך עשויה להיות מורכבת ומסובכת וכדאי לבחון אותה ברצינות.

 

רישום פלילי הנו כל הרישום המתועד במאגר הממוחשב של משטרת ישראל הנוגע לכל הליך משטרתי אשר התקיים מול האדם כחשוד. כל חקירה משטרתית, עיכוב לצרכי חקירה, עבירה זניחה שנעשתה בגיל חמש עשרה, עישון סם והיתפסות, כל אלה ועוד נרשמים ומתועדים כרישום פלילי במחשבי המשטרה.

 

כאשר קיים רישום פלילי, קיימות מספר דרכים למחיקתו.

 

קודם כל, חשוב ביותר לפנות לעורך דין פלילי המתמצא בתחום מחיקת הרישום הפלילי ויכול לסייע בייעוץ משפטי ובייצוג משפטי בעת הבקשה של מחיקת רישום פלילי. עורך דין פלילי ילווה אותך מהרגע הראשון ויסביר לך אודות התהליך.

 

לאחר מכן, ניתן להגיש בקשת למחיקת רישום פלילי למשטרת ישראל. בקשה זו מוגשת על ידי עורך דינך הנותן לך ייעוץ משפטי, הכוונה ופעולה בעניין.

 

בתוך 45 יום מיום קבלת הודעה על סגירת התיק - ניתן להגיש למשטרה בקשה לשינוי עילת סגירת תיק המשטרה מחוסר ראיות או מחוסר עניין לציבור – לחוסר אשמה (דבר שמביא למחיקת התיק מהמרשם הפלילי). החלטת המשטרה ניתנת לערר.

 

כדאי להיעזר בעורך דין המומחה לפלילים, אשר יביא את הראיות המתאימות והנימוקים המתאימים, שיספקו את העילה המוצדקת לשינוי סיבת סגירת התיק.

 

אדם שהורשע יכול לפנות גם לנשיא המדינה ולבקש מחיקת רישום פלילי (קיצור תקופת ההתיישנות והמחיקה של ההרשעה). כרגיל, הרשעה מתיישנת ונמחקת לאחר 17 שנים (לא כולל תקופת מאסר, במידה שנגזרה). הליך בקשה מעין זה דומה להליך בקשת חנינה מנשיא המדינה. בקשה זו עוברת לנשיא המדינה לאחר שנבדקה במחלקת החנינות במשרד המשפטים. גם כאן, מומלץ להגיש הבקשה באמצעות עו"ד פלילי המתמחה בתחום זה.

 

מחיקת רישום פלילי הינה הליך חשוב מאד ומשמעותי לאדם המבקש למצוא עבודה, להגר לחו"ל או לשים את עברו לאחוריו. נוכח סביכות הנושא, חשוב לבצע את ההליך בעזרתו של עורך דין פלילי מנוסה ומומחה בתחום-על מנת להבטיח כי ייעשה המיטב והמרב-ע"מ להשיג את התוצאה הרצויה.
 


עודכן ב: 31/05/2011