לעיתים מצבים של תלונה בגין עבירת מין מגיעה למילה כנגד מילה. במקרה בו עבירת המין מתרחשת ללא עדים, כאשר מי שנוכח במקום זה רק המתלוננת והתוקף לכאורה, יש להסתמך על הראיות בשטח ועל גרסתו של כל אחד מהצדדים לאירוע.

 

במקרה שבו תיק על עבירות מין, מבוסס בעיקרו על עדותה של המתלוננת, ישנה חשיבות מכרעת ליכולתו של עורך הדין לבצע חקירה נגדית, להפריך ולסתור את הסיפור המסופר ובכך למעשה לערער את אמינותה של התלונה.

 

קובי זומן לחקירה במשטרה לאחר שאישה שעימה יצא ערב קודם, התלוננה על ניסיון לאונס. בעדותה סיפרה הצעירה כי הזמינה את קובי לביתה, לאחר שהכירו באמצעות האינטרנט. השניים בילו ערב רגוע בגפם, בעדותה סיפרה האישה כי קובי ניסה להכריח אותה לקיים עימו יחסי מין ושלא הביעה עניין, ניסה לכפות עליה, נגע באברי גוף מוצנעים ואף ניסה לרתק אותה לרצפה.

 

עדותה של המתלוננת הותירה רושם אמין על החוקרים והם החליטו לזמן את קובי לחקירה ולהאשים אותו בניסיון לאונס וביצוע מעשים מגונים. לקובי לא היה על מה להסתמך, מלבד גרסתו לאירוע. גרסה שהייתה שונה לחלוטין ממה שתיארה המתלוננת.

 

מואשמים בעבירות מין ועומדים בפני תיק המבוסס בעיקרו על מילה כנגד מילה ? הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת !

 

· גם אם עדותה של המתלוננת נשמעת מאוד הגיונית ואמינה, אין זה אומר שאי אפשר לסתור אותה. אם מדובר במסירת מידע כוזב או בתלונת שווא, חקירה נגדית תצליח להוכיח זאת.

 

· ישנן מתלוננות אשר מוסיפות נופח דרמטי לסיפור, על מנת לזכות באהדה. כך למשל, הם מגזימות בתיאור האירוע וצובעות אותו בצבעים. כאשר מתלוננת בוחרת ללטש ולנפח את הסיפור, היא מוציאה דברים מהקשרם. זו הדלת דרכה נכנס עו"ד פלילי טוב, כשיש חשד לעבירת מין המתבססת על מילה כנגד מילה.

 

· ביצוע חקירה נגדית זו אומנות. עו"ד המתמחה בייצוג חשודים בעבירות מין, יידע כיצד להוביל את העדה למקום המתאים , למשוך אותה בלשונה וליצור ספק סביר בסיפור.

 

· גם אם עבירת המין מתבססת על מילה כנגד מילה, עדיין חשוב למצוא ראיות סותרות לעדותה של המתלוננת. שום אירוע אינו קורה בתוך חלל ריק. גם אם היו שני אנשים בחדר, עדיין החדר יכול לספר את גרסתו לסיפור. זו הסיבה שעורך דין פלילי פועל תמיד בשתי חזיתות האסטרטגית והמעשית.

 

· במקרים של מילה כנגד מילה. גרסה למול גרסה. חשוב להבין את המניעים שהובילו את המתלוננת ליצור גרסה משלה לאירוע. האם היא פגועה, מאוכזבת, האם היא צריכה או רוצה לסגור חשבון עם החשוד. כאשר מבינים את המניע מאחורי הגשת התלונה, קל יותר לבסס חקירה נגדית ולהוכיח שמדובר בעדות שקר.

 

עבירות מין המתבססות על מילה כנגד מילה מחייבות התערבות של עורך דין המתמחה בעבירות מין. על מנת להבטיח התנהלות תקינה ומקצועית של המקרה, פנו לקבלת ייעוץ משפטי מקיף.