כל מי שזכה להיות עד להתפתחות רשת האינטרנט בתחילת שנות התשעים בוודאי יודע עד היא חוללה מהפכה בחיים שלנו.

 

רשת האינטרנט הייתה אחד מן הביטויים הבולטים ביותר של מגמת הגלובליזציה ההולכת וגוברת של עשרות השנים האחרונות, ובעקבות התפתחותה העולם המודרני באמת הפך לסוג של כפר גלובאלי קטן – לפחות במובנים מסוימים: חברות גדולות החלו להתפשט לארצות זרות, יותר ויותר אנשים החלו להגר למדינות אחרות מתוך תקווה לחיים טובים יותר ויותר מדינות החלו בשיתופי פעולה צבאיים וכלכליים.

 

בפן האישי, האינטרנט חולל מהפכה של ממש באופן שבו אנחנו מתנהלים מול אנשים אחרים, בין אם מדובר על אנשים הקרובים לנו ובין אם מדובר על זרים. ומפני שרשת האינטרנט הייתה, ובמקרים מסוימים עודנה, מקום יחסית פרוץ שבו מותרים הרבה דברים שבדרך כלל אסורים בעולם האמיתי, עבירות מין באינטרנט הפכו לאחד מהנושאים החמים בימינו.

 

סוגים שונים של עבירות מין באינטרנט

 

אם בעבר היה פשוט מאוד להגדיר בצורה ברורה עבירות מין, היום התהליך הזה הולך ונעשה מורכב יותר. בעבר עבירת מין הייתה יכולה להתרחש במקרים בהם המטרידה והמוטרדת היו נוכחים באותו חדר והיה מתקיים ביניהם מגע פיזי או מילולי.

 

לכל היותר, עבירת מין הייתה יכולה להתרחש באמצעות הטלפון, אך גם במקרה כזה קל לאתר את המתקשר ולכן מקרים כאלה לא היו נפוצים. אולם בימינו מסתבר שהרבה יותר קל לבצע עבירות מין, הודות להתפתחות הטכנולוגיה הזמינה לכולם בכל עת ובזול. אז מהם המעשים המגונים השונים, עבירות המין, אשר נפוצים במיוחד ברחבי רשת האינטרנט?

 

· שליחת הודעות אישיות – אם בעבר היה צריך להתאמץ כדי להשיג דרך ליצירת קשר עם בחור או בחורה, היום די קל למצוא כל אדם. מסנג'ר, איי סי קיו, רשתות חברתיות, אימייל ואמצעים נוספים מאפשרים גישה לכל אחד ורבים מנצלים זאת כדי לשלוח לאנשים את מסרי הזימה שלם.

 

· הטרדה ברשתות חברתיות – רשתות חברתיות מאפשרים לאנשים ליצור קשרים ולשמור על קשרים עם אנשים אחרים, תוך כדי שיתוף החיים האישיים שלהם. אנשים רבים מנצלים את המידע שאנשים חושפים בדפים האישיים שלהם ועושים בו שימוש לרעה. למשל, לקוחות סיפרו לי שמידע שהם פרסמו בפייסבוק על מקומות הבילוי שלהם שימש מטרידים שהגיעו למקום כדי ליצור עמם קשר בניגוד לרצונם.

 

· הטרדה באמצעות מצלמת רשת – סקייפ ותוכנות אחרות מאפשרות לנהל שיחות טלפון דרך המחשב, לעתים גם תוך כדי שימוש במצלמת וידיאו. יש עברייני מין באינטרנט שמשדלים את בני שיחתם לחשוף את עצמם בפניהם תוך כדי שהם מבצעים מעשים מיניים בעצמם. בנוסף על כך, יש אשר מוסיפים ומקליטים את בני שיחתם בלא ידיעתם, מה שמהווה פגיעה חמורה בפרטיות שלהם.

 

שירותי עריכת דין בנושא עבירות מין באינטרנט

 

מניסיוני הרב בתחום של עבירות מין באינטרנט, אני יודעת שלפעמים הגבול בין המותר לאסור אינו ברור כל כך. בעקבות זאת הרבה אנשים שלא בהכרח נפגעו מעבירות מין באינטרנט מנצלים זאת על מנת להפליל אנשים על לא עוול בכפם. בין אם הייתם קורבן לעבירת מין באינטרנט ובין אם מאשימים אתכם בביצוע עבירת מין באינטרנט, אני מזמינה אתכם לפנות אלי לקבלת שירותי ייעוץ מקצועיים.