חשוב להקפיד על הפרטים הטכניים ולהגיש את כל המסמכים הרלוונטיים (חוות דעת, אבחונים, המלצות ועוד) העשויים לחזק את עמדתכם הברורה, לפיה אין כל סיבה שהיא להעברת ילדכם מהמסגרת שבה הוא נמצא אל מסגרת חלופית בחינוך המיוחד.


חשיבות הייצוג המשפטי בוועדת ערר


עתידו של הילד עשוי או עלול להיקבע על קוצו של יוד, לכן כה חשוב להקפיד על כל מלה. העולם לא רק נברא במאמר הוא עלול להיחרב (בעיקר על ההורים, חלילה) בגלל משפט או אפילו מלה אחת בתוכו.


ועדת הערר היא האפשרות האחרונה להשפיע על גורל הילד, להוציא פנייה לבית המשפט. עורך דין לדיני חינוך הבקיא בתחום יוכל להנחות אתכם, ההורים, להצטייד במסמכים רלוונטיים ובעיקר קבילים בוועדה לעניין אפיון סוג החריגות של הילד או הילדה.


הלחץ הטבעי שבו מצויים הורים בדיון שבו עתיד להיקבע עתידו של הילד ובכך אף לקבוע את גורלו עלולים להתבלבל, לכן חשוב שילווה וייצג אותם בעל מקצוע קר רוח שיידע לנסח את עמדתם בבהירות.


עורך הדין המומחה בדיני חינוך המייעץ להם ומלווה אותם יעמוד על משמר הזכויות והאינטרסים שלהם וימנע מהם להסכים להצעות שעלולות להרע את מצבו של הילד אם וכאשר יוצא למסגרת של חינוך מיוחד.


הורים משקיעים כל מאמץ אפשרי וכל משאב נדרש למען ילדיהם


טבעי ולגיטימי שהורים ימצו כל דרך וכל סיכוי להיאבק למען הילד שלהם. ככל שהם סבורים כי טובתו מצדיקה ואף מחייבת הישארות במסגרת החינוכית ובתוכה לקבל את הסיוע שהוא זקוק לו, זכותם להיאבק על כך.


המערכת החינוכית, ככל מערכת אנושית, לא יודעת להתמודד באופן מושכל וענייני עם רעשי רקע בכלל ועם רעשים שהיא לא יודעת או מתקשה לזהות את מקורם.


כאשר ילדים מסוימים לוקים בלקויות שאינן ניכרות בהכרח לעין - אחת מהן היא הפרעת קשב וריכוז ואם לחדד - ביטויים התנהגותיים שונים שנגרמים בעטיה- הם מהווים סוג של הפרעה לפעילותה הסדירה והתקינה של המערכת והתגובה הרווחת היא - להרחיקם על ידי הוצאתם ממנה.


אתם, ההורים, צריכים ויכולים לעמוד על המשמר, בין השאר באמצעות מסמכים וחוות דעת שבהן מוצג באופן ברור סוג הלקות והדרכים השונות שבהן ניתן להתמודד עמם, גם ובעיקר בתוך המסגרת החינוכית הרגילה שבה שוהה הילד.


הקלות המקוממת שבה מורחקים ילדים לחינוך המיוחד בגלל בעיות שניתנות למענה מספק ואף לפתרון מלא בתוך המסגרת הרגילה היא אחת הסיבות שבגללן צריכים הורים לילדים המועדים להעברתם למסגרת חלופית בחינוך המיוחד למנוע אותה בכל דרך אפשרית.


עורך דין מומחה בדיני חינוך תפקידו להופיע הופעה בוטחת ומשכנעת בפני ועדת ההשמה בכלל ולאחריה, בהינתן החלטה על הוצאתו מהמסגרת של הילד, בוועדת הערר היא חלק מחובה והמחויבות ההורית כלפי ילדיהם.


הורים משקיעים כל מאמץ אפשרי וכל משאב נדרש למען ילדיהם. השתתפותם בדיוני ועדת ההשמה ועל פי צורך בוועדת הערר הם ההוכחה לכך.


מאת: עו"ד נוגה ויזל