אירוע הדריסה של מיטל אהרונסון ז"ל וחברתה מיטל ידה, הוא הרבה יותר מעבירת תעבורה. מעבר להיבטים הטרגיים הקשים, הוא מעורר שאלות קשות בהיבט הפלילי. אין עוררין על כך ששני הנהגים, שלום ימיני ושי סימון, אותם ידה כינתה בחרבה ככאלה ש"הם לא רואיים להיקרא בני אדם", היו בג'יפ שדרס לפני חצי שנה את שתי הנערות באבן גבירול. אבל אף אחד מהם לא מוכן להודות כי הוא זה שנהג.

 

כזכור, לפני התאונה הג'יפ חמק מביקורת משטרתית ולאחריה דאגו השניים למחוק את טביעות אצבעותיהם מההגה.
ערוץ 10 חשף בפנינו אירוע לא שיגרתי מתוך משפטם בו פונה ימיני לסימון בדרישה להיבדק בפוליגרף משטרתי.

 

מה זה פוליגרף?


פוליגרף (אין הבדל בין פוליגרף משטרתי לפוליגרף רגיל - הבדיקה היא אותה בדיקה) קרוי גם בשפת העם " מכונת אמת" או "גלאי שקר " המכשיר בודק שינוויים פיזיולוגי (שנוי בקצב הנשימה, הזעה, שנוי בלחץ דם). כאשר הנשאל משיב תשובות הבודק מפעיל את המכשיר ורואה ע"פ השינויים הפיזיולוגים מתי הנבדק דובר אמת או שקר .

 

הפוליגרף לא קביל

 

הפוליגרף אינו קביל בבית משפט ע"פ פסק דין -משפט חוזר  5453/91 משה יהלום נגד מדינת ישראל "בממצאיה של בדיקת הפוליגרף אין משום ראיה כלל" .


עצתי לנחקר/ נאשם שלא יפחידו אתכם עם בדיקת פוליגרף. גם אם יגידו לך שזה משפר את סיכוייך לצאת זכאי, לא כדאי להסכים .המכשיר לא הוכיח את עצמו כמכשיר המסוגל לגלות אמת .

האם אפשר לרמות את הפוליגרף?

 

יש אנשים שלא מתאימים לבדיקה זו מכיוון שכאשר הם משקרים תגובתם שונה ביחס לשאר האוכלוסיה. יש אנשים שלמדו לשקר ולכן הפוליגרף לא יאבחן זאת (ללא הזעה, ללא שנוי בנשימה ולחץ דם, בקיצור -"שקרנים מומחים" ) .
יש גם המשתמשים בתרופות הרגעה ויש המטופלים בלחץ דם, חולי לב, נרקומנים. ראוי לציין כי לפני הבדיקה הבודק שואל האם משתמשים בתרופות ובמידה והתשובה חיובית ייתכן והבדיקה תתבטל.

 

בשורה התחתונה, מיטל היפהפיה ז"ל לא תחזור להוריה האוהבים, ומישהו חייב לשלם את מלוא חומרת הדין.