יש סביבנו נשק חזק מאוד, עוצמתי לעיתים מכל נשק אחר. קוראים לו מילים. או ליתר דיוק, קוראים לו החלטה. החלטה של אישה להעליל על בן זוגה, על מנת לפגוע או לנקום בו ובכך לסבך אותו בפלילים. אנחנו כל הזמן שומעים על גברים שמכים נשים, אבל האם עצרנו רגע לחשוב על זכויות הגבר.

 

כן, תתפלאו לשמוע. גם לגברים יש זכויות. נרצה או לא, שוביניסטי או כן, גברים עדיין נחשבים לבעלי כוח רב יותר, לפחות כשזה מגיע להיבט הפיזי של חיינו. קל לנו יותר להאמין שגבר הכה אישה או כפה עליה יחסי מין וכשאישה ממררת בבכי תיאטרלי ומצהירה על אלימות מצד בן הזוג, זכויות הגבר עפות מהחלון.

 

כך קרה במקרה של י, שהיה בעיצומו של הליך גירושין דקרוני, תלונה אחת קטנה במשטרה הספיקה על מנת להצמיד אותו עם הגב לקיר, וויתור מיידי על הבית המשותף, או תיק פלילי במשטרה. שתי האופציות תודו, לא ממש נעימות.

 

תלונת שווא הפכה לנשק חם בידיהן של נשים קנאיות, ממורמרות וננטשות, שהבינו את כללי המשחק הרגשי והחברתי שקורה פה. רובן בכלל לא מבינות איזה מפולת שלגים הן מתחילות במילה אחת קטנה, בהאשמת שווא שלא הייתה ולא נבראה. אף אחת מהן לא עוצרת לחשוב שגם לגבר יש זכויות.

 

אז מה צריך לעשות שמוגשת נגדך תלונה שווא בגין אלימות ?

 

בשלב הראשון חשוב שתבין את הסיטואציה לעומקה, תבדוק את הנתונים והעובדות בצורה יבשה. אם אתה נמצא בהליך גירושין, סכסוך עם בת הזוג, נטישה של מאהבת שלא בהסכמה, סביר להניח שהמהלומה הזו נובעת מכעס טהור או רצון לנקמה.


אחר כך מגיע השלב שבו אתה חייב לעמוד על זכותך להליך הוגן ולייצוג נכון. גבר שהואשם באלימות כלפי בת הזוג וזכויותיו נפגעו, ימצא את עצמו בודד מאוד במערכה. אף אחד לא אוהבים גברים כאלה, לאף אחד אין אמפתיה ויותר מזה, לאף אחד לא אכפת מזכויות הגבר ברגע זה, אז לפחות תדאג שיהיה משהו בפינה שלך.


ופה מגיע הרגע שבו אתה צריך לאסוף הוכחות ולהתחיל להוכיח שלא דובים ולא יער. זה הזמן לשים לב אם בשיחות עם המתלוננת היא משמיעה איומים, אפילו מרומזים, אם היא מתחילה לחזור על אירועים חסרי חשיבות כמו טריקת דלת, הרמת קול, בנוכחות אנשים אחרים. אם יש לה עבר של עלילות שווא על אנשים ובייחוד גברים, האם יש לה היסטוריה של מערכות יחסים שהסתיימו בצורה לא טובה, האם הוכח שהיא שיקרה בעבר על נושאים מהותיים. את כל הנתונים האלה אתה חייב לאסוף ולהביא לידיעת עורך הדין על שיידע כיצד לנפץ ולהוכיח אחרת.


חשוב שתבין, כל תחום זכויות הגבר, עוד זקוק לחינוך שוק אמיתי. זה יושב על מקום לא טבעי בחינוך שלנו. לרבים עדיין קשה להאמין שמישהו ובייחוד אישה, תעליל בצורה מכוערת כל כך על מישהו אחר, תסכן את עתידו ותהרוס את חייו, בעבור משהו שלא קרה. בשביל זה אתה חייב לבוא לפרשה עם עיניים פקוחות ומוכן להילחם על זכותך.

 


 


עודכן ב: 25/07/2013