הסיפור של ד, בחור צעיר ממרכז הארץ שהואשם באונס, יכול לקרות גם לכם! האונס לכאורה התרחש בבית המתלוננת, טביעות האצבע של ד היו בכל חלקי הדירה, יחסי המין נעשו עם קונדום ולא נמצאו ממצאים גופניים המעידים על חדירה בכוח.

 

תפקידי כעורכת דין פלילית זה להציג את הצד של הנאשם. בפני בית המשפט ולוודא שתלונה על אונס לא תסתיים בהרשעה ותהרוס את חייו.

 

 

בכל סיפור ובייחוד בעבירות מין כמו אונס, חשוב להבין את סיפור המסגרת. מי ראה את השניים יחד, מה הייתה דינאמיקה בניהם. במקרה זה, חברה העידה שהמתלוננת סיפרה כמה שעות לפני האונס שהכירה אחלה בחור, אחד כזה שווה לשמור אותו. עדותה של החברה מחזקת את ההשערה כי המתלוננת כעסה על כך שלא היה המשך ליחסים ולכן בדתה את האונס מתוך כעס, תסכול ונקמה.

 

גם התנהלותו של הנאשם בדירה בה התרחש האונס לכאורה, אינה תואמת התנהלות של אדם שביקש לבצע אונס. הוא שהה בדירה למעלה משלוש שעות, טביעות אצבעותיו נמצאו בכל מקום, מהמטבח ועד לסלון, לא התנהגות של אדם שמתכנן פשע ומנסה להסתיר את עקבותיו יחסי המין, הם נעשו עם קונדום, מה שיכול להעיד על שיתוף פעולה ותכנון מראש.

 

חלק גדול ממעשי האונס נעשים ללא קונדום היות והם תוצר של כוח, אולי טירוף וכשאתה מכריח מישהי לקיים איתך יחסי מין, לא תמיד תעצור לשים קונדום.

 

ומה לגבי אופיו של הנאשם באונס, מדובר על בחור צעיר ונאה, ללא עבר של אלימות או עבירות מין. אהוב על חבריו, מצליח ומשכיל. לא אדם שהיינו מקטלגים כאדם שיבצע פשע כמו אונס.

 

ומה לגבי המתלוננת. לא נמצאו עליה כל חבלות חיצוניות או פנימיות המעידות באופן חד משמעי על קיום יחסים בכפייה. כשתושאלה במשטרה לאחר הגשת התלונה על אונס , כיומיים לאחר האירוע, היא הביעה בעיקר כעס ותסכול על כך שגברים נורמאלים תמיד עוזבים אותה.

 

כל אחד מהנקודות הללו משמשות אותי בהגנה על ד בתלונה שהוגשה נגדו בגין אונס.

 

מיהי המתלוננת, האם יש לה היסטוריה של האשמות כזב, האם יש עקביות בסיפור, האם העדות מהימנה. באמצעות עימות בין השניים ותשאול המתלוננת באונס, ניתן להעלות על סתירה בעדות.

 

מיהו האדם המואשם בביצוע העבירה. האם הוא אדם בעל עבר אלים, עבירות מין, האם הסתבך בעבר עם החוק. חשוב להציג לבית המשפט כי מדובר באדם נורמטיבי, ללא כוונת פשיעה, אילו ראיות פיזיות יש בידי המשטרה, האם המתלוננת חבולה, האם הבדיקה הגופנית מעידה על שימוש מופרז בכוח, האם לא ננקטו אמצעי מניעה. כל אחד מהפרמטרים הללו יכול להכריע בתלונה על אונס.


עדויות מהשטח, מי ראה את השניים יחד, מה היה הלך הרוח של הנאשם ושל המתלוננת, מה היא אמרה, למה ציפתה. אנו יודעים כי בדיה אודות אונס יכולה לנבוע לעיתים מרצון לנקמה או כעס על ציפיות שלא התממשו בשטח.


כמה זמן מאז האונס לכאורה הוגשה התלונה, מה קרה בזמן זה.


כאשר הינכם מואשמים באונס או בעבירות מין אחרות, חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי הולם כבר מרגע הזימון לחקירה. רק עורך דין המתמחה בהליך פלילי, מכיר את הדקויות הקטנות ויכול למנוע הרשעה בגין אונס
 


עודכן ב: 08/10/2010