יום בהיר אחד אתה מקבל זימון לחקירה ומבין שהוגשה נגדך תלונה במשטרה בגין עבירת מין. באותו רגע החיים שלך עתידים להשתנות ומה שיקרה מעתה והלאה, תלוי במהירות שבה תפנה לעורך דין פלילי, המתמחה בעבירות מין.

 

 

"אני לא חושב שאני צריך לפנות לעורך דין, ברור לי שלא עשיתי כלום. זו תלונת שווא, עלילת שווא שנועדה לנקום ולפגוע בי. רק טיפש לא ישים לך לכך. אנשים רבים, בעיקר מי שאין לו עבירות קודמות. בטוחים שעניין של תלונת שווא נפתר בקלות ובמהירות. אחרי הכול, הם אינם אשמים ולא פעם מדובר בתלונות שאינן הגיוניות.


אז למה שמישהו יחשוד באמיתות המעשה ויותר מזה, יגיש כנגדם כתב אישום.

 

 

חשוב שתדעו, לא משנה אם מדובר בתלונת שווא או לא. תלונה או תלונה וכל תלונה, ובייחוד תלונה בגין עבירת מין, נבדקת במלוא הרצינות. מבחינת החוקרים, כל תלונה היא תלונה מבוססת ואתה כחשוד, מוצא את עצמך בעמדה בה אתה צריך להגן על עצמך.

 

 

מהי בעצם תלונת שווא- תלונת שווא או תלונה שקרית, היא תלונה על דבר שלעולם לא קרה או הגזמה וניפוח של מעשה שכן קרה, רק על מנת להחמיר את המצב. הפער בין מה שאתה יודע שקרה, לבין מה שהמתלוננת טוענת שקרה, יכול להיות גדול במיוחד

 

כשמדובר על תלונת שווא, לאנשים יש לעיתים תפיסות ומיתוסים מוטעים,החוק יהיה תמיד לצד המתלוננת, הפסדתי לפני שזה התחיל.

 

כאשר אישה מגישה תלונה על עבירת מין, החשוד נלקח לחקירה ובמקרים רבים גם נעצר, בעיקר אם מדובר בעבירת מין בקטינה או עבירת מין בעלת אופי אלים.

 

היות ועבירות מין מעוררות אמפתיה ורצון לגונן, הנטייה הטבעית של החוקרים היא לגונן ולהאמין למתלוננת ולכן אם אתה מבקש לאזן את הדברים, חשוב מאוד שתפנה מיד לעורך דין המטפל בעבירות מין.

 

 

עורך דין לעבירות מין יידע להכניס קצת סדר בדברים, להפחית את העבירה ולמצוא סתירות ואי דיוקים בתלונה, כך שיהיה ברור שמדובר בתלונת שווא .

 

 

לא עשיתי, כך שהכי טוב להתעלם ולא לפנות לייעוץ משפטי

 

תלונות שווא נפוצות מאוד לצערנו ופעמים רבות הן גם לא נעלמות, אלא מסתיימות בהגשת כתב אישום. אם הוגשה נגדך תלונת שווא, חשוב מאוד שלא תהיה שאנן ותחשוב שאם אתה יודע שהתלונה שקרית, גם אחרים מבינים זאת. עבירות מין הן אינן דבר של מה בכך, מדובר בעבירות חמורות וככל שהאשמה קשה יותר, כך חשוב יותר שתדאג להגן על חפותך.

 

 

בחקירה נגדית אפשר לסתור כל שקר של המתלוננת.

 

ניהול חקירה נגדית זו אומנות. הצלחת החקירה תלויה לא פעם בעורך הדין שבחרת, כמה הוא מנוסה, איך הוא חושב, מה הוא שואל והאם הוא יעשה הכול, על מנת לסתור את העדות של המתלוננת. אופייה העדין של העבירה, דורש התנהלות זהירה, הנעה בין רצון להוכיח ולהציג את המתלוננת כשקרנית, לבין היכולת לגלות אמפתיה. לא כל עורך דין יכול לעשות זאת בהצלחה.

 

 

לא צריך לקחת עורך דין שיש לו ניסיון בעבירות מין, כל עורך דין פלילי מספיק

 

עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות ולכן מומלץ מאוד לפנות לעורך דין בעל ניסיון והוכחות בייצוג בעבירות מין, בייחוד אם מדובר בעבירת מין חמורה כמו אונס או מעשה סדום. הספקטרום של עבירות מין, נכלל תחת ייצוג פלילי, אולם כאשר הינך שוקל איזה עורך דין לקחת, רצוי שתברר מהו הניסיון שהוא מביא עימו בטיפול בעבירות מין.

 

 

תלונת שווא בגין ביצוע עבירת מין יכולה להסיט את חייך למסלול אחר לחלוטין ולכן אסור לך בשום אופן לקבוע עמדה פאסיבית ולקוות לטוב. אף אחד לא יאמר להוכיח את חפותך ולכן אתה זה שצריך לנקוט יוזמה ולפנות באופן מיידי לעורך דין פלילי, עם ניסיון בעבירות מין. ולו רק על מנת לקבל ייעוץ משפטי ולהבין טוב יותר מול מה אתה עומד.

 

 

 

 


 


עודכן ב: 24/07/2013