"השתגעת לגמרי, תיק פלילי ? בסך הכול מדובר בויכוח בין שני ילדים".

"הבן שלי לא פושע, הוא רק צחק/ניסה/ נגרר/ לא חשב

"מה הוא אנס או רצח ? למה חוקרים אותו במשטרה ?"

 

כל עורך דין פלילי, המייצג גם בני נוער, מכיר את המשפטים הללו. הורים שילדיהם הסתבכו במעשה שיש בו מן הפלילי, מסרבים להאמין שהילד שגידלו וטיפחו שנים רבות, לא תמיד מבדיל בין מותר לאסור והמציאות, אותה הן מכירים ובה הם מאמינים, לא תמיד הוגנת.

 

כן, רובנו שומעים בתקשורת על המקרים הגרנדיוזיים, אולי פה ושם המקרים הפחות הגיוניים, כאלה שאומרים עליהם. איזה ביש מזל. אולם בעולם הפלילי של בני הנוער ישנם מקרים רבים שהם תוצאה של החלטה פזיזה של רגע, שיקול דעת מוטעה או לחץ חברתי.

 

בני נוער רבים מוצאים עצמם מעורבים בפלילים, נעצרים ונחקרים על ידי המשטרה, גם כאשר מדובר במקרים שלא נראים לנו חמורים או בעלי כוונה פלילית.


הנה כמה מקרים שמוגדרים כעבירה פלילית. הקטין שלכם יכול בקלות למצוא את עצמו באחד מהם

 

- נעמה שכבה עם הבנים בכיתה בשביל להיות מקובלת ולקבל הזמנה למסיבה סגורה. לאחר שראתה שלא קיבלה הזמנה, החליטה לנקום בבנים והתלוננה על אונס.

 

- מוטי וירון החליטו לחבל באוטו של המורה להיסטוריה, בגלל שנתן להם ציון נמוך בעבודה. הם נתקו את הכבל של הבלם וכתוצאה מכך עשה המורה תאונת דרכים ונפצע קשה

 

- דניאלה הכריחה ילדה אחרת מהכיתה לקיים יחסי מין עם בן אחר, תחת איום שאם לא תעשה זאת, תפיץ עליה דניאלה סוד מלוכלך שיגרום לכולם לשנוא אותה

 

אף אחד מאותם נערים ונערות, לא חשב רחוק כאשר החליט לבצע את המעשה. בני הנוער הללו אינם פושעים או עבריינים מועדים. מדובר בבני עשרה שמצאו עצמם מעורבים בפלילי בגלל שטות, טיפשות, החלטה חפוזה של רגע. כך או כך, בעיני החוק הם אחראים למעשיים עד מידה מסוימת וצריכים לתת את הדין.

 

איך פועלים לאחר מעצר קטין?

 

· לא מאבדים עשתונות ולא זורקים האשמות. דווקא עכשיו , הקטין שלכם צריך אתכם שתהיו לצידו ותחליטו את ההחלטות הנכונות. קור רוח, אמפתיה והבטחה שלא משנה מה, אתם אוהבים אותו, הם מה שקטין במעצר או בחקירה פלילית צריך לדעת.

 

· לא מקבלים החלטות בחופזה או מתוך פחד. הרבה פעמים הורים לקטינים במעצר או בחקירה פלילית, מרגישים שהם חייבים לעשות משהו. לשכנע את הקטין לשתף פעולה עם החוקרים, לשכנע אותו להודות באשמה. העיקר שהדבר הזה יעלם. בדרך כלל מדובר בהחלטה שרק מסבכת יותר את הקטין. הורים- מעצר קטין זה אינו משחק ילדים, מדובר פה בהסתבכות עם החוק. אל תחליטו או תשפיעו מתוך הפחד או הבורות שלכם.

 

· מבינים שאתם לא מבינים הכול ופונים לייעוץ משפטי. גם אם אתם עוסקים בתחום הכי מסובך בעולם ותופסים את עצמכם כאנשים סופר אינטליגנטים, אתם עדיין לא עורך דין פלילי המייצג קטינים ולכן סביר להניח שיש המון דברים שאתם לא יודעים.

 

עורך דין המתמחה בייצוג קטינים, יידע איך לאפיין את העבירה ומה צריך לעשות מכאן ואילך. היות ומדובר בעתיד של הילד שלכם, רצוי שלא תתמהמהו ותפנו מיד לעורך דין פלילי.

 

 

 

 

 


 


עודכן ב: 14/10/2010