חשד פלילי בגין אונס ומעשים מגונים, הוא אינו דבר של מה בכך. מדובר בהאשמה חמורה מאוד, אשר עלולה לשנות את חייהם וכן, אתם עומדים בפני עונש מאסר.

 

 

אחד הדברים שאנשים אינם מבינים זה איך הם יכולים להיות מואשמים הן באונס והן במעשים מגונים. שהרי אונס פירושו כפיית קיום יחסי מין על אדם כלשהו וכל מה שנכלל במעשה מגונה, הרי נמצא כבר בתוך האשמה הזו.

 

 

טעות חמורה : גם אם אתם עומדים בפני אשמה של אונס, אין זה אומר שאי אפשר לתבוע אתכם על כמה אישומים נפרדים. כך למשל במקרה של יוסי, שהואשם באונס וביצוע מעשים מגונים ומעשה סדום. כתב האישום פורק למספר סעיפים, כאשר לכל אחד מהם מדד ענישה אחר.

 

 

 

מה זה בעצם אומר ?

 

 

ראשית זה אומר שאתם נשפטים על כל סעיף בנפרד, כך שיש אפשרות שתמצאו את עצמכם מזוכים מאשמת האונס, אולם אשמים בסעיף המעשה המגונה .

 

 

פירוק הסעיפים מאפשר לעורך הדין שלכם להתמודד בכל פעם עם אשמה אחרת, כך שכל האשמה ניתן להפריך באמצעות ראיון וחקירה נגדית.

 

לדוגמא- כאשר אישה מתלוננת על ביצוע אונס ומעשים מגונים, עורך הדין יכול להוכיח שלא בוצע אונס, אלא שהעבירה שבוצעה נכללת תחת האשמה של מעשים מגונים בלבד. התוצאה, זיכוי מאשמת האונס והעמדה בפני עונש חמור הרבה פחות.

 

 

יתרה מזאת, האשמה במספר סעפים בעבירות מין, מאפשרת לעורך הדין שלכם, להגיע להסדר טיעון עם התביעה ולהשיג הקלה בעונש. כך למשל- הנאשם יכול להודות בביצוע מעשים מגונים ולא בביצוע אונס ולרצות את עונשו רק על סעיף המעשה המגונה.

 

 

ארנון עמד בפני האשמה של אונס ומעשים מגונים. בכתב האישום פירטה התביעה את המעשים, שכללו - נגיעה באיבר המין הנשי, נגיעה בחזה, נשיקה בצוואר וקיום יחסי מין בכפייה. קיום יחסי מין נכללו תחת סעיף העונש ושאר המקרים תחת סעיף מעשה מגונה . העונש על מעשה מגונה נע בין שנה לעשר שנים, תלוי במידת החומרה של המעשה, בנסיבות האירוע, מבצע העבירה וגיל המתלוננת.

 

העונש על אונס לעומת זאת נע בין 16 ל20 שנה. אם יש לכם עורך דין פלילי טוב, שיכול להפריד את סעיפי כתב האישום ולהוציא אתכם זכאים מאשמת אונס, הרי שהעונש הצפוי לכם קל הרבה יותר. זו יכולה להיות הקלה במסגרת הודאה ועסקת טיעון, או הקלה באמצעות הוכחות וניהול משפט.

 

 

 

 

אסטרטגיה של מהקל אל הקשה

 

כאשר הינכם עומדים בפני אשמה של אונס ומעשים מגונים, עורך הדין שלכם יבדוק האם ניתן להפחית את כתב האישום למעשים מגונים בלבד, על ידי ביטול סעיף האונס או על ידי הפרכתו, באמצעות ראיות. הדיאלוג בין עורך הדין לפרקליטות, יתמקד בניסיון להוכיח שהמעשים המיוחסים, מתאימים לסעיף המעשה המגונה, כך שתעמדו בפני אשמה חמורה פחות.

 

 

אם אתם עומדים בפני אשמה של אונס ומעשים מגונים, עליכם לפנות באופן מיידי לעורך דין פלילי, המתמחה בעבירות מין. רק עורך דין בעל ניסיון ורקע בייצוג בעבירות מין, יידע להתנהל נכון ולהפחית את כתב האישום, בהתאם לנסיבות בשטח.


 


עודכן ב: 24/07/2013