עבירות מין נחשבות לעבירות קשות ומורכבות בחוק הפלילי. לא פעם מחברת הפרקליטות מספר עבירות יחד, כך שכתב האישום גדל למימדים מפחידים ואתה מוצא עצמך עומד בפני האשמה חמורה מאוד. איחוד אונס ומעשים מגונים בכתב האישום, מעלה שאלות רבות בכל הנודע לרציונאל שבדבר. הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת

 

 

אני עומד בפני כתב אישום בגין אונס ומעשים מגונים. איך יכול להיות שאני נאשם בשני סעיפים של עבירות מין ולא רק בקיום יחסי מין בכפייה?


היות ולכל עבירת מין, מדד ענישה אחר, כתב האישום מפרט את המעשים המיוחסים למקרה, כך שכאשר אתם עומד בפני כתב אישום של אונס ומעשים מגונים, אתה נשפט הן על מעשים שנכללים בסעיף המעשה המגונה והן באשמת אונס . אין זה אומר כי בסופו של דבר תמצא אשם בשני הסעיפים, אולם ההתנהלות הפלילית שלך, צריכה להתייחס לשתי האשמות, כך שעורך הדין שמייצג אותך, חייב לנסות ולפחית את כתב האישום.

 

 

בחקירה במשטרה, אמר לי החוקר כי לפי דבריי האישום שצריך להיות מוגש נגדי צריך לכלול אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום. מדוע חושב החוקר שיש להוסיף לי סעיף אשמה נוסף?


זו בדיוק הסיבה שאין ללכת לחקירה במשטרה מבלי לקבל ייעוץ מקדים מעורך דין פלילי. תחת מעשה סדום נכלל קיום יחסי מין אנאלי או אוראלי , כך שסביר להניח שבעת החקירה ציינת דבר מה אשר הצביע על קיום יחסים מסוג זה. המידע שאתה מוסר בחקירה פלילית עלול לשמש נגדך ולסייע למשטרה לבנות כתב אישום חריף וחזק יותר. פנה לעורך דין על מנת לבדוק כיצד ניתן להפחית את כתב האישום ותעשה לעצמך טובה, שמור על שתיקה מכאן ואילך.

 

 

האם במידה ואמצא אשם גם באונס וגם במעשים מגונים, אצטרך לרצות את העונש בגין כל אשמה בנפרד ? כלומר האם השנים בגין האונס, התווספו לאשמה בגין מעשה מגונה?


העונש בגין מעשה מגונה, נע בין שנה לעשר שנים, תלוי בחומרת המעשה ובאופי האירוע. אם תמצא אשם באונס לעומת זאת, העונש המקסימאלי יכול להגיע עד ל20 שנה ולא פחות מ15 שנות מאסר. במידה ותמצא ענש גם באונס וגם במעשים מגונים, זמן הענישה תלוי בסך השנים המצטבר, כך שהאינטרס הברור שלך צריך להיות הפחתה של כתב האישום מלכתחילה.

 

לא פעם סעיף של אונס ומעשים מגונים, זו מלכודת דבש. נאשים אותך במקסימום, בשביל להתפשר על האמצע. השיטות הללו מוכרות מאוד לעורכי דין פליליים, המתמחים בעבירות מין, כך שאם יש לך עורך דין טוב, סביר להניח שהוא יצליח להפחית את העונש.

  

בכתב התביעה מפורטים סעיפי המעשה המגונה, האם יכול להיות שאצא זכאי על נגיעה באיבר המין, אולם לא אצא זכאי על חיכוך האיבר על השד? מדוע התביעה מפרטת כל מעשה מיני, המוגדר תחת סעיף המעשים המגונים בנפרד?


היות וגם תחת מעשים מגונים, כל מעשה הינו בטווח ענישה והתייחסות אחרת, מחויבת התביעה להגיש כתב אישום על כל סעיף בנפרד, כך שתוכל להתמודד עם כל האשמה בנפרד. דין מעשה מגונה בפרסייה למשל, פחות חמור מעונש על מעשה מגונה באדם אחר. אם אתה מואשם בשני המעשים, יהיה לכל אחד מהם סעיף אשמה אחר.

 

 


 


עודכן ב: 14/10/2010