לא פעם אנו נתקלים בבני נוער שמבצעים עבירה פלילית, מבלי להבין את השלכות המעשה. חלקם נגררים אחרי חברים, רוצים להראות גדולים יותר, מוצלחים יותר, בשליטה. חלקם פועלים תחת השפעת אלכוהול, חלקם לא חושבים, לא מבינים.

 

היות וסיבות אלה הם חלק מהמציאות שלנו ולא כל עבירת נוער, נעשית מתוך כוונה פלילית, מנהיגה המשטרה נוהל טופס אזהרת קטין, אשר אומר למעשה שבן הנוער מודה במעשים המיוחסים לו, מבין את השלכות המעשה ואת העובדה שעבר על החוק, מביא חרטה ומבטיח לו לעבור על עבירה פלילית בעתיד ובתמורה המשטרה לא תפעיל כל הליך משפטי נגדו ולמעשה הוא חופשי ללכת.

 

נכון שזה נורא יפה? חתימה אחת קטנה על מסמך הבנות והבטחות ואתה יכול ללכת, כאילו כלום לא קרה. טופס אזהרת קטין עשה לנוער מה שגלולת היום שאחרי עשתה ליחסי מין נמהרים. עשינו, שגינו, בוא נפתור את זה בכדור או בחתימה על טופס. מה אכפת לנו מהאותיות הקטנות.

 

קטין שנעצר או נחקר בגין עבירה פלילית ואינו מתייעץ עם עורך דין פלילי, לפני חתימה על טופס אזהרת קטין, עלול למצוא עצמו בבעיה בשלב מאוחר יותר, שהרי כל מילה בטופס אזהרת קטין חשובה וניתנת לפרשנות

 

קחו למשל את הסעיף הקטן הזה המדבר על חרטה- מה זה בעצם "הביע חרטה על מעשיו "


בעיני הרשות המחוקקת מולה נחתם ההסכם


האם קטין שנעצר על שימוש בסמים צריך להעביר הרצאות לבני נוער כנגד שימוש בסמים ?


האם קטין שהואשם בהטרדה מינית, צריך ללכת להתנצל בפני הקורבן?

 

לא תאמינו כמה מקרים היו , בהם בני נוער חתמו על טופס אזהרת קטין ולאחר מכן החליטה המשטרה להגיש נגדם כתב אישום, בהתבסס על תסקיר שירות המבחן, בטוענה שהקטין לא הביע או הראה חרטה על המעשה.

 

או למשל סעיף המסוכנות לציבור. קטין שנעצר לאחר שחתך מישהו בבקבוק זכוכית שבור, בקטטה במועדון, חתם על טופס אזהרת קטין, מסמך מחייב אשר אומר שלא ינקטו נגדו כל צעדים משפטיים, באם יעמוד בהסכם. אותו קטין עוכב שוב מחוץ למועדון, מספר מטרים מהמקום בו התרחשה קטטה נוספת. בעקבות כך, החליטה המשטרה כי אותו קטין לא עמד בתנאי אזהרת הקטין וכי בסופו של דבר, יש להגיש נגדו כתב אישום.

 

חשוב להבין: בטופס אזהרת קטין נכללים סעיפים שונים, אשר מחייבים הן את הקטין והן את המשטרה. זהו הליך לגיטימי, אשר מטרתו בראש ובראשונה , לאפשר לצעירים לשפר את דרכיהם ולא להפוך לחלק מהסטטיסטיקה הפלילית בארץ. התייעצות עם עורך דין לפני חתימה על טופס אזהרת קטין, תבטיח שתבינו את כל הסעיפים המיוחסים לכם, תבינו מתי למעשה אינכם עומדים בהסכם ותגיעו למסמך הבנות נכון ומדויק ביותר עבורכם.

 

הגישו נגדי כתב אישום , למרות שחתמתי על טופס אזהרת קטין, איך עורך דין יכול לעזור לי


בראש ובראשונה יבין עורך הדין מהי העילה להגשת כתב האישום ולהפרת ההסכם שנחתם. לאחר מכן יפעל עורך הדין , במטרה לשכנע את בית המשפט שלא לקבל את טענות התביעה , לא לאפשר את הגשת כתב האישום ולכבד את ההסכם.

 

על מנת להימנע מאפשרות של הגשת כתב אישום, התייעצו עם עורך דין פלילי לעבירות קטינים ,לפני חתימה על ההסכם.