מעצר בית מלא, זו אלטרנטיבה מוכרת לשהייה בבית מעצר, אולם לא תמיד הדברים הם שחור ולבן ולא פעם אנשים שצריכים להיות במעצר בית מלא, יושבים בתא מעצר ואילו אחרים משתחררים לביתם לרצות מעצר תחת פיקוח.

כמו כל הליך פלילי, גם כאן חשוב מי מייצג אותך ומהם הקלפים בהם הוא משתמש, על מנת לשכנע את בית המשפט להסכים למעצר בית מלא. נושא מעצר הבית מעלה שאלות רבות וענייניות ומכולם עולה מסקנה אחת- עורך דין פלילי טוב, יכול לעשות את ההבדל בהחלטה איפה תרצה את המעצר !

נעצרתי על ביצוע עבירה קלה, אולם זו העבירה השלישית שלי ואף בעבר ישבתי בבית סוהר. האם ישנו סיכוי שבית המשפט יאפשר לי לשהות במעצר בית מלא ?
ההחלטה האם לאשר מעצר בית מלא, תלויה בנסיבות המקרה, אופי האירוע ובשיקולים נוספים. זה שיש לך עבר קודם זו אינה נקודת זכות, אולם כל עבירה נמדדת בזכות עצמה. עו"ד טוב יידע כיצד לקחת את נסיבות המקרה, לדוגמא אופי העבירה ולהציג אותה נכון, כך שמעצר בית מלא יעלה על הפרק.

האם מעצר בית מלא יכול להסגר למול הפרקליטות ?
במקרים בהם אין לפרקליטות או למשטרה התנגדות מהותית שתשהה במעצר בית מלא, עורך הדין שלך יכול להגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות ולהגיש את ההסדר לבית המשפט. בית המשפט יחליט האם האלטרנטיבה שהוצעה מקובלת עליו או שמא הוא חש שיש מקום להחזיקך בתא מעצר עד סיום ההליכים.

 

אני חשוד בביצוע אונס ומעשים מגונים בבתי החורגת. החוקר שחקר אותי טען שאין סיכוי שבית המשפט יאשר לי מעצר בית מלא, למרות שזו עבירה ראשונה, היות ואני גר תחת קורת גג אחת עם המתלוננת.
בעבירות מין, כאשר החשוד מתגורר באותה דירה עם המתלוננת, מגיש עורך הדין מטעמך, בקשה לקיים מעצר בית מלא במקום מרוחק. מבחינת החוק, אין בכדי הכתובת המשותפת על מנת לבטל אפשרות של מעצר בית מלא, אולם נדרשת כאן מיומנות של עורך דין פלילי טוב והצעת אלטרנטיבות הגיוניות, במסגרת החוק.

כמו כן, חשוב מאוד להבין מהן הראיות התמוכות בטענת התביעה והאם היא מתכוונת להגיש נגדך כתב אישום.

 

החוקר במשטרה אמר לי שבית המשפט אינו מאשר איזוק אלקטרוני לכל אחד, היות ומדובר בהליך יקר ומסיבה זאת, היות ולא התייצבתי לחקירה כשנעצרתי בעבר, אין סיכוי שיאשרו לי מעצר בית מלא. האם זה נכון ומהי החלופה לאיזוק אלקטרוני ?

ראשית חשוב להבין שלא פעם משתמשים החוקרים בטאקטיקות שונות, על מנת לערער את בטחונו של הנחקר ולכן חשיבותו של ייעוץ משפטי יכולה להיות קריטית לאורך החקירה.

מעצר בית מלא מתקיים בשני אופנים. או תחת פיקוח, כאשר המפקחים חותמים ערבות ואחראים לדווח למשטרה על כל הפרה של תנאי מעצר הבית או באמצעות איזוק אלקטרוני, המאפשר ניתור ובקרה מרחוק. ההחלטה האם לאשר איזוק אלקטרוני אינה מונעת משיקולים כלכליים ונוגעת יותר באופי העבירה, כך למשל בעבירות חמורות יותר כמו עבירות מין.

גם כאן כמובן נלקחים כל השיקולים בחשבון גם על ידי עורך הדין שלך, אשר מגיש את הבקשה וגם על ידי בית המשפט.

אני חשוד בביצוע רצח, האם אוכל לבקש מעורך דיני לדרוש מעצר בית מלא ?
במקרים בהם מדובר בעבירה חמורה, נטיית הלב של כל הצדדים היא לא לאשר מעצר בית מלא, אולם חשוב להבין מהן הראיות העומדות נגדך, כמה אשמה זו מבוססת ומהם נסיבות המקרה. ללא קשר למעצר בית מלא, חשוב שתקבל ייעוץ משפטי על מנת לנסות ולהפחית את כתב האישום ולפעול לשחרור בתנאי מעצר מגבילים.


 


עודכן ב: 24/10/2010