מדי יום ישנם אנשים ונשים החווים הטרדה מינית. להלן כמה נקודות אודות הטרדה מינית.

 

"איפה עובר הגבול בין פלירטוט עדין ולא מזיק להטרדה מינית"?

 

הטרדה מינית יכולה להיות רחבת היקף, מאופיינת במגוון סוגים ומתרחשת בכל מקום: נגיעה בוטה של גבר באיברים מוצנעים של אישה זרה במהלך נסיעה באוטובוס, הצעת הצעות בעלות אופי מיני של עובד לעובד במקום העבודה, הטרדה מינית בין חברים, מעשים מגונים של מורה בתלמידה וכד'.

 

המצב הופך להיות הטרדה מינית כאשר הצד המוטרד מתנגד לכך או כאשר ברור כי אינו מסכים לכך. ישנם מקומות עבודה או מוסדות לימודיים בהם נוסחו כללי אתיקה המונעים קשר אינטימי או מיני כלשהו בין שני אנשים העובדים ביחד על מנת להימנע ממצבים של הטרדה מינית.

 

"יש לי ידידה טובה איתה נסעתי לטיול ארוך בחו"ל. במהלך הטיול התקרבנו והיה נדמה לי כי זה הולך לכיוון רומנטי. באחת הפעמים, ניצלתי הזדמנות רומנטית, אזרתי אומץ ונישקתי את הידידה בהפתעה. הידידה שלי נרתעה, הדפה אותי וכעסה. היא ביקשה שניפרד וכל אחד ימשיך לבדו וכשהגענו לארץ היא האשימה אותי בהטרדה מינית. האם אני יכול להימצא אשם אפילו שלא התכוונתי למשהו זדוני"?

 

היות והידידה שלך הביעה התנגדות והראתה לך זאת, המעשה שעשית נחשב להטרדה מינית. יחד עם זאת, תוכל לטעון כי המקרה קרה בתום לב וללא כל כוונת זדון וכי לא יכולת לצפות את תגובתה, ולראיה לכך היא כי לא ניסית לעשות זאת שוב. במקרה והיית כופה עצמך עליה או מנסה להציע לה הצעות חוזרות על רקע מיני, ייתכן והקושי לטעון לחפותך היה גדול יותר.

 

"במסגרת סכסוך גירושין, האחיינית שלי (האחות הקטנה של אשתי) העלילה עלי במשטרה כי נגעתי בה במקומות מוצנעים. מה עליי לעשות"?

 

כאשר אתה או את מקבלים תלונה על הטרדה מינית או מעשה מגונה שביצעתם, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות לעורך דין פלילי המנוסה בתחום של הטרדות מיניות אשר יוכל למצוא ראיות מגינות ולגבש "כתב הגנה" עבורך. לכן, אל תחכו למעצר (ועמו החקירה, בה תאמרו דברים שעלולים להפליל אתכם). מייד כאשר אתם חוששים כי הסתבכתם במקרה של הטרדה מינית או מעשה מגונה – צרו קשר עם עורך דין פלילי המנוסה בתחום.

 


עודכן ב: 24/07/2013