אבל היא אמרה לי כן. היא ידעה בדיוק למה היא נכנסת, לא הכרחתי אותה. כשזה נוגע לבעילה אסורה בהסכמה, הרבה אנשים פשוט מעדיפים לשמור את ההסכמה ולהתעלם מהאיסור. למה ? קצת בגלל שהיום כל נושא המין הרבה יותר חופשי ומתחיל מאוד מוקדם, קצת בגלל התקשורת שעושה אידיאליזציה לכל מה שקשור לגוף ומיניות , קצת בגלל האינטרנט שהפך את התקשורת הבינאישית להרבה יותר נגישה ולמעשה מאפשר לאנשים להסתתר מאחורי דמות פיקטיבית.

 

קחו למשל את המקרה הבא - שנת מאסר לבמאי אורי בורדה על בעילת קטינה

 

בשנת 2004 הכיר הבמאי ומפיק הסרטים נערה שטרם מלאו לה 16 דרך האינטרנט. הם נפגשו ואז הוא ביצע בה מעשים מיניים בהסכמה. השופטת קבעה בגזר הדין: "הוא לא הפנים את חומרת מעשיו ולא חש אמפתיה כלפי המתלוננת"

 

רונן מדזיני


במקרה זה גלש קשר אינטרנטי לפסים אישיים. בכלל כשזה מגיע לביצוע מעשים לא לגיטימיים, כמו בעילה אסורה בהסכמה. האינטרנט מהווה פלטפורמה מצוינת להנחת היסודות לביצוע העבירה. זה יכול להיות בעילום שם וגיל, זה יכול להיות מסתורי, מלא תשוקה. וגברים רבותי ,נופלים שם כמו זבובים.

 

חשוב להבין

 

כשזה נוגע לבעילה אסורה בהסכמה, אתה ורק אתה אחראי על מעשייך ולמעשה אחראי על מעשי שניכם. אף אחד לא עוצר לחשוב למה לכל הרוחות נערה צעירה, ששיחות כאלה גורמות לה לאי נוחות, ממשיכה לנהל אותן, בעוד כל מה שהיא צריכה לעשות זה ללחוץ על האיקס הקטן למעלה.

 

אף אחד לא עוצר לחשוב למה הדברים נשמרו בסוד, למה היא נפגשה איתו. החוק רואה בך אחראי ואשם וכמו שהוכיח המקרה הבא. אתה טורף שמסתובב חופשי וזקוק להגנה משפטית.

 

הכרתי דרך האינטרנט בחורה שהציגה עצמה כבת 30. לאחר כמה שיחות לוהטות ובעלות אופי מיני, פנה אלי גבר שהציג עצמו כאביה וטען שהיא בת12 ושאני עובר על החוק. לא נפגשנו מעולם וכל התנסות מינית שהייתה בנינו, התרחשה באמצעות האינטרנט. האם עדיין מה שעשיתי נחשב לבעילה אסורה בהסכמה?


ביצוע שיחות בעלות אופי מיני או שליחת חומר פורנוגראפי לקטינה, נחשב לעבירה על החוק, גם אם הקטינה נתנה את הסכמתה. החוק אינו רואה בה ברת דעת בכל הנוגע להחלטותיה המיניות ולכן רואה בך אחראי לכל פעולה פלילית שננקטה בין שניכם. חשוב מאוד להבין את אופי האירוע.

 

כמו למשל, האם אכן ישנן הוכחות לכך שלא ידעת את גילה האמיתי- כלומר האם היא הוליכה אותך שולל. האם היית מקדם את הקשר לשלב הפיזי גם כאשר היית מגלה במפגש שהיא לא בת 30 כמו שטענה. הרעיון הוא להוכיח שלא הייתה כאן כוונה פלילית ושהכול נעשה בתום לב ובהסכמה בין שני מבוגרים לכאורה. בשלב זה מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי, על מנת להבין מהן השלכות המעשה, במידה ואכן יחליטו להגיש תלונה במשטרה.

 

ביליתי בפאב ובחורה נאה התחילה איתי. סיימנו את הערב במיטה ולאחר מכן הוגשה נגדי תלונה על בעילה אסורה בהסכמה, בטוענה שמסרתי לה מידע מוטעה אודות מקצועי ומצבי הכלכלי. אכן סיפרתי דברים לא נכונים על מנת לשכנע אותה לשכב איתי, אך האם זה נחשב כעבירה על החוק?

 

גברים מספרים הרבה דברים בשביל להכניס נשים למיטה. זו עובדה קיימת. כאשר הבסיס לקיום הקשר המיני נבנה על תרמית מצדך, זו אכן עבירה על החוק. מה שחשוב זה לא מה התכוונת, אלא מה הבינה המתלוננת. כך למשל- אם אתה הבוס של מישהי ואתה מבטיח לה קידום בעבודה אם תשכב איתך, זה ניצול לרעה של מעמדך ולפיכך בעילה אסורה בהסכמה.

 

אם אתה משקר, מסלף או מבטיח הבטחות שווא בתמורה להטבה מינית, זו יכולה להיות בעילה אסורה בהסכמה, שהרי אם לא היית משקר, וודאי שלא הייתה שוכבת איתך ולפיכך בעיני החוק, יש כאן אילוץ סמוי.